Jag har en kondenstumlare ,Electrolux perfectcare 700 som inte tömmer vattnet som den ska. Jag har haft isär maskinen och städat ur den ordentligt, samt bytt kondenseringspumpen men den tömmer inte som den ska ändå och det är fullt av vatten bakom kondensorluckan efter varje körning.
Någon som vet om det finns något mer jag kan testa att byta själv eller är det bara köpa ny maskin? Vad bestämmer när kondensorpumpen ska gå? Kan det vara någon givare som är trasig?
Maskinen är 3 år men tyvärr är jag en sån som har en tendens att kasta kvitton och jag kommer inte ens ihåg vart jag köpte den:/

Tack på förhand!
Anton
 
A AntonFrejd skrev:
Jag har en kondenstumlare ,Electrolux perfectcare 700 som inte tömmer vattnet som den ska. Jag har haft isär maskinen och städat ur den ordentligt, samt bytt kondenseringspumpen men den tömmer inte som den ska ändå och det är fullt av vatten bakom kondensorluckan efter varje körning.
Någon som vet om det finns något mer jag kan testa att byta själv eller är det bara köpa ny maskin? Vad bestämmer när kondensorpumpen ska gå? Kan det vara någon givare som är trasig?
Maskinen är 3 år men tyvärr är jag en sån som har en tendens att kasta kvitton och jag kommer inte ens ihåg vart jag köpte den:/

Tack på förhand!
Anton
givaren som startar pumpen brukar finnas på samma ställe
men det kan ju vanligtvis vara stopp i slangarna
 
returen returen skrev:
givaren som startar pumpen brukar finnas på samma ställe
men det kan ju vanligtvis vara stopp i slangarna
Tack! Tror jag hittade den, känns dock omöjlig att få loss utan att plocka ner hela maskinen men det är väl bara göra. Slangarna ser fina ut tycker jag.
Tack för hjälpen!
 
  • Inuti en maskin med synliga kablar, en vit komponent märkt Electrolux, och en anslutning till en grön slang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.