A Anna-Karin L skrev:
Ja, det hade ju varit ett enkelt fel 😊
eller hur
man måste ju fråga...
 
  • Gilla
Anna-Karin L
  • Laddar…
returen returen skrev:
eller hur
man måste ju fråga...
Absolut 😀
 
A Anna-Karin L skrev:
Ja, det blir spännande o se vad de kan komma fram till. Jag återkommer 😊
Nu har reparatören varit här och kollat tvättmaskinen. Han konstaterade att den står som den ska och testkörde den efter det. Han hörde hur den lät, kollade utsidan och skruvade loss ena sidan för att titta på insidan. Där hittad han heller inget fel men kom fram till att det är gummit som sitter vid trumman som låter för att maskinen är ny. Om några månader kommer det inte låta lika mycket. Då vet jag att det inte är nåt "allvarligt" fel och jag kan fortsätta tvätta 😊Hoppas han har rätt!
 
stötdämparna är en annan felkälla.
 
Om det ser ut som i vår tvättmaskin: Någon av stätdämparna kanske inte har sin mutter dragen helt i botten.
 
J jliljeha skrev:
Om det ser ut som i vår tvättmaskin: Någon av stätdämparna kanske inte har sin mutter dragen helt i botten.
Var sitter stötdämparna? Jag tänker att repara som var här borde ha sett om det var nåt fel där.
 
A Anna-Karin L skrev:
Var sitter stötdämparna? Jag tänker att repara som var här borde ha sett om det var nåt fel där.
inga riktiga stötdämpare på dessa utan mer som bromsskivor
sitter under trumman
ser det om du tar bort sidan eller lägger hela maskinen på sidan
en framåt och en bakåt
 
  • Gilla
rakt09
  • Laddar…
returen returen skrev:
inga riktiga stötdämpare på dessa utan mer som bromsskivor
sitter under trumman
ser det om du tar bort sidan eller lägger hela maskinen på sidan
en framåt och en bakåt
Okej tack 😊 Jag kommer nog inte att försöka kolla nåt sånt själv. Den får gå ett tag så hör jag mig igen till whirlpool om den går sönder helt. Får så ut med ljudet även om jag inte tycker att det låter helt normalt. Säger reparatör att inga fel finns så kan jag inte göra så mycket mer just nu. Eller vad säger alla som läser det här, ska man ändå hävda att nånting är fel?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.