A Anna-Karin L skrev:
Det funkade inte 🥺 Måste vara nåt annat fel...
men den har väl hjul? två bak och ett fram?
hur många fötter?

metodiken är att justera de två bak först, så att den inte lutar i sida
därefter tar man de två fram justear höger först så att den inte lutar frammåt
sen den vänstra som man låter gå emot kolvet

lyft sen maskinen fran och sätt ner densakta
kolla att båda framfötterna tar i golvet exakt samtidigt
då står maskinen perfekt
 
J jonaserik skrev:
Då är det något rackartyg på annat vis i maskinen, kan inte komma på något mer och det blir servicegubbe att kolla. Den ju ny. Återkom efter besöket och vad det är/var.
Ja, det blir spännande o se vad de kan komma fram till. Jag återkommer 😊
 
returen returen skrev:
men den har väl hjul? två bak och ett fram?
hur många fötter?

metodiken är att justera de två bak först, så att den inte lutar i sida
därefter tar man de två fram justear höger först så att den inte lutar frammåt
sen den vänstra som man låter gå emot kolvet

lyft sen maskinen fran och sätt ner densakta
kolla att båda framfötterna tar i golvet exakt samtidigt
då står maskinen perfekt
Inga hjul finns. Fyra fötter o bara de framtill går att justera. Jag fick höja framtill för att den skulle stå i våg enligt vattenpass. Den står precis som den ska nu så att det är något annat fel, kanske nåt som sitter löst nånstans inuti.
 
A Anna-Karin L skrev:
Inga hjul finns. Fyra fötter o bara de framtill går att justera. Jag fick höja framtill för att den skulle stå i våg enligt vattenpass. Den står precis som den ska nu så att det är något annat fel, kanske nåt som sitter löst nånstans inuti.
vattenpass är onödigt
det viktiga är att alla fötterna har samma tryck mot golvet

så hoppa över instruktionen jag gav om fötterna bak
och gå vidare med justeringen av fötterna fram
 
A Anna-Karin L skrev:
Ja, det blir spännande o se vad de kan komma fram till. Jag återkommer 😊
servicegubben kommer att debitera fullt arvode då det inte är fel alt justering av fötter
 
returen returen skrev:
servicegubben kommer att debitera fullt arvode då det inte är fel alt justering av fötter
Fast jag har justerat fötterna fram och den låter iallafall likadant.
Jag har inte hört något mer från Whirlpool så jag vet inte ens om nån kommer att kolla.
Tycker att de kan byta ut den mot en annan...
 
A Anna-Karin L skrev:
Fast jag har justerat fötterna fram och den låter iallafall likadant.
Jag har inte hört något mer från Whirlpool så jag vet inte ens om nån kommer att kolla.
Tycker att de kan byta ut den mot en annan...
har du justerat enligt min anvisning?
 
returen returen skrev:
har du justerat enligt min anvisning?
Kanske inte riktigt, jag har inte lyft och satt ner den samtidigt. Vad kan det göra för skillnad?
 
A Anna-Karin L skrev:
Kanske inte riktigt, jag har inte lyft och satt ner den samtidigt. Vad kan det göra för skillnad?
Då vet du att samtliga fötter står lika stadigt på golvet
 
returen returen skrev:
Då vet du att samtliga fötter står lika stadigt på golvet.
returen returen skrev:
Då vet du att samtliga fötter står lika stadigt på golvet
Fortfarande samma ljud...
 
A Anna-Karin L skrev:
Fortfarande samma ljud...
BRA då ökar dina möjligheter till reklamation!

Vad gjorde du av balken på baksidan som skall bort"
 
returen returen skrev:
BRA då ökar dina möjligheter till reklamation!

Vad gjorde du av balken på baksidan som skall bort"
Den står I garderoben, vad tänkte du på?
 
hur stadig är botten i garderoben? - blir det skillnad om maskinen ställs på golvet och får göra sitt där.

tvättmaskiner när de centrifugerar behöver en rätt fast och stadig golv om det inte skall dåna runt ordentligt.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
A Anna-Karin L skrev:
Den står I garderoben, vad tänkte du på?
så att inte den står och skramlar
 
returen returen skrev:
så att inte den står och skramlar
Ja, det hade ju varit ett enkelt fel 😊
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.