4 160 läst ·
22 svar
4k läst
22 svar
Tolerans på lutande väggskåp...
Det beror väl på vad man har för kök/hus? I mitt hus från 1932 så är garanterat inte en enda pryl rak medan det i ett spillans nytt hus förhoppningsvis är lite rakare. Mätte för skojs skull lite snabbt sidan på ett överskåp nu och det diffar en 2-3 mm, det har inte stört mig innan och det stör mig inte nu. Det enda som stör mig är att det är fel fall på diskbänken så att vattnet som hamnar ovanpå rinner från diskhon...
Det jag undrar är hur du gjorde för att få dem snea då du spikade bakstyckena, de verkar ha blivit en romb av dem. Men du måste ha gjort lika mycket och samma fel på alla stommar för annars skulle det synts direkt då du hängde upp dem. Har du kollat med annat än laser, ex vattenpass och vinkelhake? Bara för att vara 100% säker på att de verkligen är snea.
Jag gissar jag på första skåpet råkat få det snett och att skåpen sedan anpassats då de spännt ihop med tving innan montering på väggen.. Ska kontrollera med vinkelhake för säkerhets skull men stommarna är lite svåra att kolla med v-hake då över och undersidan ligger en mm under sidostyckena på Ikea..pbengtsson skrev:Det jag undrar är hur du gjorde för att få dem snea då du spikade bakstyckena, de verkar ha blivit en romb av dem. Men du måste ha gjort lika mycket och samma fel på alla stommar för annars skulle det synts direkt då du hängde upp dem. Har du kollat med annat än laser, ex vattenpass och vinkelhake? Bara för att vara 100% säker på att de verkligen är snea.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Sätt vinkelhaken inne i skåpen då...Tokv41 skrev:Jag gissar jag på första skåpet råkat få det snett och att skåpen sedan anpassats då de spännt ihop med tving innan montering på väggen.. Ska kontrollera med vinkelhake för säkerhets skull men stommarna är lite svåra att kolla med v-hake då över och undersidan ligger en mm under sidostyckena på Ikea..
Klicka här för att svara