P
Vad gör jag för fel ?
Den vill bara inte ner i nippeln. 110 mm rör med WC nippel
. Toalett med ett 110 mm rör och en WC-nippel på ett badrumsgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krilleman
Vad är det för WC?

Jag brukar alltid rekommendera någon typ av WC anslutning för att undvika detta.

Det finns helt enkelt mer plats i dessa när utloppet är större än standard. (klen tröst nu dock) :confused:

P
Det är en Ifö Spira Art. Nippeln följde dessutom med stolen.

Krilleman
Det ingår väl ändå inte svart gumminippel med Spira Art?!

Utloppsröret är 102mm det blir svårt att få i ett 110mm rör med gumminippel som gissningsvis heter 110/90?

Detta står i produktbladet:
https://www.rskdatabasen.se/infoDocs/PROD/PROD_4_7803062.pdf
Lista över ingredienser i leveransen för toalettstol, inkluderar monteringssats, avstängningsventil och mjukstängande sits.
Skapa konto

Dessutom har dom en givande bild på deras sida under fliken "tekniska ritningar:
https://www.ifo.se/produkter/toalet...ifo-spira-art-wc-stol-6240-for-limning/92401/

Teknisk ritning som visar mått och installation av avloppsrör och wc-anslutningar.
Skapa konto

Monteringsanvisningen hänvisar ju till deras egna WC-anslutningar som tillbehör.
https://www.rskdatabasen.se/infoDocs/MONT/MONT_4_7856884.pdf

Textdokument som beskriver WC-anslutningar med monteringsinstruktioner och referensnummer.
Skapa konto

:thinking::thinking::thinking::thinking::thinking::thinking::thinking::thinking:

Var har du köpt porslinsguden?!

P
Jo den låg i toaletten tillsammans med lite andra grejer. Hade dessutom köpt en likadan på Hornbach efter att ha frågat om råd vad jag skulle använda till ett 110 mm rör.

Den jag köpte på Hornbach är märkt 110/90.
Toan är köpt på VVS&BAD

P
P
Har inte haft någon muff. Bara ett rakt rör upp genom golvet. Men den jag länkar till borde väl funka ? Står att röret får sticka upp 12 mm och det är inga problem att kapa utan att förstöra manschetten.

• Gilla
Grisebo
  • Laddar…
P
P
Den ska funka om jag förstår IFÖ manualen rätt.
Teknisk ritning av en del med måttangivelser enligt IFÖ manual.
Skapa konto

Illustration av installation av avloppsanslutning med angivna mått enligt IFÖ manual.
Skapa konto

Kan intyga att en wc-stos är korrekt lösning på detta.

Krilleman
Jag är mest nyfiken på var det svarta gummit 110/90 kommit in i bilden. :surprised:

P
Den låg nerstoppad i toastolen. Hade även köpt en likadan på Hornbach då snubben på VVS menade att den skulle jag ha. Hade säkert gått på en gammal wc med öppet vattenlås.

Nu är en Jafo som jag länkade till inköpt.

P
Det svarta gummit passar bra på muffände 110rör. Snubben på Hornbach fattade inte skillnaden när jag var där en tid sen. Jag kör med en sån nu tills vi bygger om badrummet. Sen blir det en Jafo stos.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.