Byggahus.se
Tänkte koppla in min utomhussiren "Teletec" TL-30X, till larmet och är lite osäker på hur det hela ska kopplas.

Sirens datablad säger: Current in alarm: 0.9A och sedan Strobe: 0.1A
Detta tolkar jag som total förbrukning 1A vid larm. Korrekt?
Sedan har jag en SP203 som inomhussiren som drar 110 mA.

Lirar det att koppla allt detta på sirenutgången på ett DSC1864?
Bild på manual kommer i nästa inlägg...
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bell-utgången tål max 700mA så du behöver ett relä.
 
Det står något i ref.manualen om att det är max 2 A i 4 minuter, vad betyder isf den siffran?
 
Jag tänker hävda att det beror på hur man kopplar :)

Som jag tolkar det så kan man klara sig utan relä i alternativet där man har ett eget batteri plus batteriladdning till sirenen. I det läget så skickar man väl bara en styrsignal på Flash och Siren control?
Då funkar ju antitamper också. Annars är det ju bara till att klippa kabeln så är sirenen garanterat tyst :)

Vill man direktdriva sirenen så behövs relä plus någon typ av 12V strömmatning till sirenen

Edit: tog en titt i Referensmanualen och jag håller med. Har man ett bra batteri i centralen så ska den faktiskt palla att driva 2A
 
Redigerat:
Jag tig ju för givet att det var direktdrivning som var på tal. Gör man som Mats föreslår lör det inte vara några problem :)
 
Jag får problem med matningen till den sirenen oavsett då mao. Eftersom det inte framgår vad laddströmmen kan tänkas bli till så törs jag inte koppla på den på aux+. Sen verkar det mindre praktiskt att sätta batteri i sirenen för då kommer den att börja skrika vid spänningsbortfall!? Inte helt lätt placering, högt i nock.

Om jag väljer koppling utan batteri, Bell+ till både siren och flash supply och sen bell- till ground, korrekt?
 
det är min tolkning ja
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.