Håller på att sätta upp nya radiatorer. På ett par av dem så underlättar vinkelkopplingar.
I själva radiatorn sätter man sådana här nipplar, utvändig M22.
Jag beställde hem MMA vinkelkopplingar med lekande mutter M22.
Jag borde kollat lite närmre på detta får jag erkänna. För i vinkelkopplingen sitter en kona invändigt och det blir 378% glapp och otätt mellan kopplingen och nippeln i radiatorn.
Några tips på hur jag löser detta? Någon form av planadapter?
I själva radiatorn sätter man sådana här nipplar, utvändig M22.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Jag beställde hem MMA vinkelkopplingar med lekande mutter M22.
Logga in
Skapa konto
Jag borde kollat lite närmre på detta får jag erkänna. För i vinkelkopplingen sitter en kona invändigt och det blir 378% glapp och otätt mellan kopplingen och nippeln i radiatorn.
Några tips på hur jag löser detta? Någon form av planadapter?
Den vinkelkopplingen ska fungera om det är "M22x1,5 utv x M22x1,5 lek mutter".
Eftersom tätningsytan vid lekande mutter är lite svärisk så behöver kopplingen inte vara helt vinkelrät. Om kopplingen läcker lite så kan man smörja gängan och konan med locher-pasta (samma som man smörjer linet med).
Eller så fungerar följande vinkelkoppling med M22x1.5 till M22x1.5, RSK/Tillv. artnr: 4805813
https://www.purmo.com/sv-se/products/238513/M22 Vinkel M22
Sen har du vanliga anslutningar med lekande mutter på radiatorerna.
Eftersom tätningsytan vid lekande mutter är lite svärisk så behöver kopplingen inte vara helt vinkelrät. Om kopplingen läcker lite så kan man smörja gängan och konan med locher-pasta (samma som man smörjer linet med).
Eller så fungerar följande vinkelkoppling med M22x1.5 till M22x1.5, RSK/Tillv. artnr: 4805813
https://www.purmo.com/sv-se/products/238513/M22 Vinkel M22
Sen har du vanliga anslutningar med lekande mutter på radiatorerna.
Klicka här för att svara