K
Serponit heter idag Stänkputs. Terrasit heter Rivputs. Båda innehåller glimmer.

Jag har fått tag på en massa kvartssand/grus som ser exakt ut som det man har i ytskiktet på pusten. Förmodligen då många i släkten har jobbat med mur/bygg,
Tror ni att det krävs nåt speciellt puts för att det ska passa?
Jag föreställer mig att jag använder nåt slags puts som är tänkt att stänkas på och så stänker jag på detta gnistrande kvatsgrus i slutet?

Mvh

K
Det hänger ju på vad som sitter idag när man väljer bruk.
Att stänka på "gruset" kommer sluta med att det mesta ligger på backen för du har inget som binder det.

Jag skulle nog föreslå att du tar ett rejält snack med murarna i släkten så slipper du merjobb och ev. besvikelser.

Hej.

Det som ska putsas på är mineralullsskivor som ska armeras med stålnät.
Mina släktingar som arbetade som murare finns tyvärr inte med oss längre så blir svårt att höra med de.

Jag hade hopptas på att någon här kunde tala om hur man kan göra. Om jag lägger upp ett kort på en putsad fasad, kan nån här kanske tala om hur det är pålagt då?

Mvh

K
Gör så du.
Glimmer blandar du i själva bruket. Köper du en färdig produkt typ stänkputs eller rivputs så innehåller dessa glimmer färdigt från fabrik.

Man bör också ha i åtanke att inga garantier gäller varken på bruk eller system om man blandar bruken själv dvs. går det dåligt så kan det bli kostsamt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.