Hej hej!

Hoho

Hej du!

Cirka 27 grader är kutym idet fallet. Prova även att gänga med en m-gänga diam 14 mm.
Betänk även att inte bryta fuktspärren i husvagnen.

Blir inte 14mm lite litet med bruten fuktspärr? Jag hade nog gått upp till 120mm.

120mm är ju bra i detta fall jämfört med 145.... Men kör du på dubbla 45or annars

Jag gjorde en kall sås av kvarg och sweat chillisås.
Alternativet är att cykla istället. Spar mycket diesel på ett år.

För att inte tala om allt annat man sparar såsom spisbränsle

Ha ha ha! Humorn flödar ser jag =)
Det vart nåt väldigt irriterande fel förut så det gick varken att editera, radera eller ta bort.

Till min fråga!
-Jag ska tilläggsisolera källargrunden ovan mark på mitt souterränghus, under mark blir det isodrän och ovan mark tänker jag skruva fast dubbla 50mm stenullsplattor omlott och putsa på.
Frågan jag har rör putsen. Äldre hus från runt -50talet har en puts som liksom gnistrar i ljuset. Speciellt när solen ligger på. Mycket snyggt!

Vad är det man stänker i då, gissningsvis i slutskedet när rätt stocklek är uppnådd?
Har hört att det kan vara fråga om kvartssand? Förslag?
Mottager gärna förslag på lämpligt putsbruk och var man kan köpa det,
Tack på förhand!

Mvh Andreas

Ta en macka?

Har hört namn " glimmerputs" och det kan vara en puts som din. Tror dock inte du kan köpa det idag men kanske blanda själv om man vet vilka beståndsdelar det är i. All puts blandas av kalk/cement och sand som består av kvarts men inte all puts glimmar :). Kanske grovkornig vit sand som är krossad för att få raka släta brottsytor som reflekterar ljuset?
gaia

Tackar för tipsen gaia!
Glimmer finns ju att köpa i Tumpa som är ett stenkast från mig, dessutom en förklaring hur man ska applicera det =)
Annars har jag hittat en säck med vad som likar "glimmer ljus grov" i min farmors föräldrahem som jag kanske kan prova med i första skedet...

En fråga i allmänhet, jag har klart svårt att hitta var man kan köpa: PAROC FAS 2 !
Alltså mineralullsskiva för tjockputs! Eller går det kanske lika bra att putsa på GRS30 som är en markskiva som finns på Hornbach mfl?

Mvh

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.