120 890 läst ·
1 143 svar
121k läst
1,1k svar
Tjänstledighet vid husbygge utan att tappa förskoleplats
Om man budgeterar för 15 barn blir det en summa om man budgeterar med 20 barn blir det en annan summa. Vad är så svårt att förstå? En del vill alltid ha gratislunch på andras bekostnadH hellem skrev:Att kostnaden blir samma oavsett om ens barn hoppar över någon dag eller inte. Vilket jag tolkade inlägget som. Vissa saker kostar bara om man utnyttjar det. Personalen och hyran på dagiset kostar lika mycket vare sig det är 20 eller 19 barn. Maten sparar de inget på. Möjligen att det sparas in en banan och lite toalettpappretsom kan användas nästa dag istället.
Vissa saker kan man inte säga så om. Ekonomin fungerar olika för olika saker. Är det svårbegripligt?
Ja. La även till lite text som du verkade ha glömt.Minnie Mesola skrev:
En fråga, du har ingen som helst aning om hur en förskola fungerar och hur tiden registreras va?
Redigerat:
Ditt inlägg innehåller inget frågetecken.Minnie Mesola skrev:
Förutsättningen här är ju att budgeten redan är satt. Eller du kanske tänker att de reviderar budgeten 3ggr om dagen?T Tthz skrev:
Jag tar oftast ingen lunchrast alls. Jag handlar mat på vägen till förskolan istället.Minnie Mesola skrev:
Vad som är rast och "slutat för dagen" är inte så tydligt om man är egen. Tänk dig, mycket av det jag gör på jobbet är att tänka på saker åt folk. Jag kan göra det medans jag handlar, eller till och med medans jag är på gymmet eller tar en cykeltur. J tag kan prata med en kund medans jag handlar, eller så kanske jag handlar mat samtidigt som jag ändå behöver köpa kuvert till jobbet. Det är jävligt snårigt ibland att avgöra vilken tid som är jobb och inte jobb.
Om jag bjuder en kund på sen lunch som blir fyra öl och blir klart kl 17 så brukar jag räkna det som jobb. Ofta kommer vi fram till riktigt bra grejer.
Edit: jag brukar inte hämta på förskolan efter fyra öl. Bara då det är tydligt.H hellem skrev:Jag tar oftast ingen lunchrast alls. Jag handlar mat på vägen till förskolan istället.
Vad som är rast och "slutat för dagen" är inte så tydligt om man är egen. Tänk dig, mycket av det jag gör på jobbet är att tänka på saker åt folk. Jag kan göra det medans jag handlar, eller till och med medans jag är på gymmet eller tar en cykeltur. J tag kan prata med en kund medans jag handlar, eller så kanske jag handlar mat samtidigt som jag ändå behöver köpa kuvert till jobbet. Det är jävligt snårigt ibland att avgöra vilken tid som är jobb och inte jobb.
Om jag bjuder en kund på sen lunch som blir fyra öl och blir klart kl 17 så brukar jag räkna det som jobb. Ofta kommer vi fram till riktigt bra grejer.
Renoverare
· Stockholm
· 20 380 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 380 inlägg
Jag brukar springa 8 kilometer vid 2 för att solen är uppe (På vintern). Ska jag hämta ut bastarden från dagis?
Det är en absurd diskussion jag blir provocerad. Jag och sambon betalar båda statlig inkomstskatt.
Det är en absurd diskussion jag blir provocerad. Jag och sambon betalar båda statlig inkomstskatt.