H hellem skrev:
Att kostnaden blir samma oavsett om ens barn hoppar över någon dag eller inte. Vilket jag tolkade inlägget som. Vissa saker kostar bara om man utnyttjar det. Personalen och hyran på dagiset kostar lika mycket vare sig det är 20 eller 19 barn. Maten sparar de inget på. Möjligen att det sparas in en banan och lite toalettpappretsom kan användas nästa dag istället.

Vissa saker kan man inte säga så om. Ekonomin fungerar olika för olika saker. Är det svårbegripligt?
Om man budgeterar för 15 barn blir det en summa om man budgeterar med 20 barn blir det en annan summa. Vad är så svårt att förstå? En del vill alltid ha gratislunch på andras bekostnad

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Kan man verkligen förvänta sig att du och jag ,till en kostnad utav noll kr, skall ta hand om Helles barn när han går och handlar, bara för att det blir bekvämare för honom?

Minnie
Ja. La även till lite text som du verkade ha glömt.

En fråga, du har ingen som helst aning om hur en förskola fungerar och hur tiden registreras va?

Redigerat:
Är det inte en intressant fråga, hur långt det egna ansvaret över sina handlingar sträcker sig?
Kan man verkligen förvänta sig att du och jag skall ta hand om Helles barn när han går och handlar, bara för att det blir bekvämare för honom?

Minnie
Ditt inlägg innehåller inget frågetecken.

Och om förskolan tillåter att ett barn är där trots att de vet att föräldrarna inte jobbar eller studerar är det då lika inkorrekt, orättvist och omoraliskt?

• Gilla
hellem
  • Laddar…
Minnie Mesola
N nybyggarn3 skrev:
Ditt inlägg innehåller inget frågetecken.
Jo. Två stycken.

Minnie

• Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
T Tthz skrev:
Om man budgeterar för 15 barn blir det en summa om man budgeterar med 20 barn blir det en annan summa. Vad är så svårt att förstå? En del vill alltid ha gratislunch på andras bekostnad
Förutsättningen här är ju att budgeten redan är satt. Eller du kanske tänker att de reviderar budgeten 3ggr om dagen?

Minnie Mesola
A atomlab skrev:
Ja. La även till lite text som du verkade ha glömt.

Vid enstaka lyckliga sammanträffande, kan du säkert ha rät. Men idet långa loppet innebär alltid en ökad belastning större kostnader. Det är ren lågstadiematematik.

Minnie

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Om man går på systemet på lunchrasten, ska man hämta ut barnen först?

Minnie Mesola
H hellem skrev:
Om man går på systemet på lunchrasten, ska man hämta ut barnen först?
Nej då. För då har du rast. Du har alltså inte slutat för dagen och när du ändå är där kan du väl köpa en Sailors vodka och några öl åt mig?:cool:

Minnie

• Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
En fråga, du har ingen som helst aning om hur en förskola fungerar och hur tiden registreras va?
Skulle nog lov att påstå att 9.9ggr utav 10 leder det inte till ökade kostnader.

• Gilla
hellem
  • Laddar…
Nej då. För då har du rast. Du har alltså inte slutat för dagen och när du ändå är där kan du väl köpa en Sailors vodka och några öl åt mig?:cool:

Minnie
Jag tar oftast ingen lunchrast alls. Jag handlar mat på vägen till förskolan istället.
Vad som är rast och "slutat för dagen" är inte så tydligt om man är egen. Tänk dig, mycket av det jag gör på jobbet är att tänka på saker åt folk. Jag kan göra det medans jag handlar, eller till och med medans jag är på gymmet eller tar en cykeltur. J tag kan prata med en kund medans jag handlar, eller så kanske jag handlar mat samtidigt som jag ändå behöver köpa kuvert till jobbet. Det är jävligt snårigt ibland att avgöra vilken tid som är jobb och inte jobb.

Om jag bjuder en kund på sen lunch som blir fyra öl och blir klart kl 17 så brukar jag räkna det som jobb. Ofta kommer vi fram till riktigt bra grejer.

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
H hellem skrev:
Jag tar oftast ingen lunchrast alls. Jag handlar mat på vägen till förskolan istället.
Vad som är rast och "slutat för dagen" är inte så tydligt om man är egen. Tänk dig, mycket av det jag gör på jobbet är att tänka på saker åt folk. Jag kan göra det medans jag handlar, eller till och med medans jag är på gymmet eller tar en cykeltur. J tag kan prata med en kund medans jag handlar, eller så kanske jag handlar mat samtidigt som jag ändå behöver köpa kuvert till jobbet. Det är jävligt snårigt ibland att avgöra vilken tid som är jobb och inte jobb.

Om jag bjuder en kund på sen lunch som blir fyra öl och blir klart kl 17 så brukar jag räkna det som jobb. Ofta kommer vi fram till riktigt bra grejer.
Edit: jag brukar inte hämta på förskolan efter fyra öl. Bara då det är tydligt.

Vid delad tur, räknas det obetalda uppehållet som rast då så föräldrar kan ha sitt barn kvar på förskolan? För det är ju perfekt att gymma och göra lite andra ärenden utan barn mellan turerna.

Minnie
Jag har rast alltid för jag driver eget. Jävla förmynderi du håller på med. Småäckligt faktiskt

Jag brukar springa 8 kilometer vid 2 för att solen är uppe (På vintern). Ska jag hämta ut bastarden från dagis?

Det är en absurd diskussion jag blir provocerad. Jag och sambon betalar båda statlig inkomstskatt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.