120 892 läst ·
1 143 svar
121k läst
1,1k svar
Tjänstledighet vid husbygge utan att tappa förskoleplats
Nja, nog påverkar det kostnaden. Om tio personer ska bygga hus och gör samma sak kan man ju stänga en hel avdelning istället. Det är ju knappast så avgiften motsvarar kostnaden heller.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 442 inlägg
Hur troligt tror du det är att alla barns föräldrar på en avdelning renoverar eller gör annat än jobbar samtidigt? Den enda kostanden är den rörliga kostnaden som mat. Den är försumbar.tensiden skrev:
Det fanns sjuka individer i den andra tråden på ämnet som tycker min sambo skulle vara hemma med barnen om jag var på grabbresa i Alperna.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
F fsn skrev:Det kan man tycka. Personligen skiter jag i vilket. Det är en person som har jobb, betalar skatt och som tar ledigt ett par månader för att bursta sitt husbygge. Den typen av människor är generellt ordentligt folk som över tid gör rätt för sig... med marginal. Det kan man med fördel bjuda på TYCKER JAG.
Ja håller med, de som tycker annorlunda visar ganska tydligt varför vårt land kommer att implodera framöver.E Eld skrev:Krabborna är i full sving nere i hinken för att dra ner de företagsamma som försöker ta sig upp.
Den som bygger hus på heltid under ett år betalar antagligen mer skatt genom momsen på allt byggmaterial (med hjälp av lånade pengar) än en genomsnittlig löntagare betalar under samma år genom skatt på arbete.
Vårt är anslutet men vi är inte begränsade. Jag är inte med i facket men jag kan tala för mig själv och beter mig inte som många som är med i facket och försöker mygla och utnyttja allt =)AndersMalmgren skrev:
Hade jag varit i facket och gått bak ryggen på chefen för något jag är missnöjd med så vill jag ändå inte vara kvar då vår ägare är där varje dag nästan dygnet runt.
Precis - den kommunala skattkistan är obegränsad och all kommunal verksamhet har redan mer resurser än de behöver.Snailman skrev:
Så största problemet för vårt land är definitivt alla som är negativa till fusk med skattepengar
/Krille
Tycker som många andra, prata med förskolan och kör med öppna kort. Måste båda jobba för att ni ska få behålla platsen? Ur förskolans (och regelverkets ) syn kan jag inte se någon skillnad i om man är ledig för att resa jorden runt i 8 månader eller bygga hus.
Redigerat:
Använd mobiltelefon och undvik spela StasiL lilla frugan skrev:Som förskollärare måste jag fråga, var ringer förskolan om det händer något och ni måste hämta ert barn?
Jag personligen tycker det är bättre att vara ärlig och säga hur det ligger till, men om förskole chefen säger att så får man inte göra har jag ju inget att säga tyvärr.
Om du har en möjlighet att starta egen firma så löser det ju sig på det bästa sättet där man inte behöver smyga med något. Då behöver du inte oroa dig för när lillen berättar hur det går med husbygget heller![]()
Renoverare
· Stockholm
· 20 442 inlägg
Många arbetsgivare blir dock begränsade vad de kan göra på individuell nivå när företaget är anslutet.Rkarlsson skrev:Vårt är anslutet men vi är inte begränsade. Jag är inte med i facket men jag kan tala för mig själv och beter mig inte som många som är med i facket och försöker mygla och utnyttja allt =)
Hade jag varit i facket och gått bak ryggen på chefen för något jag är missnöjd med så vill jag ändå inte vara kvar då vår ägare är där varje dag nästan dygnet runt.
dagis var barnpassning, förskolan har mer än en 200 mål att jobba efter…X xdigger skrev:
Så det finns inget dagis mer än till hundar i Sverige.
Nej det blir de inte. Hos oss är det ägaren som sätter reglerna. Han gav oss dubbelt från fackets krav på lönen sist exempelvis.AndersMalmgren skrev:
Samma när jag körde serviceresor. Facket hade ingenting att säga till om, vi fick köra 220-300 timmar i månaden till en lön som ingen i villa kan leva på
Hörde dock att transport efter 25-30 års försök fått in kollektivavtal som såg till att det blev dräglig lön.
ts får ha barnen 15 tim i veckan, vilka timmar som gäller styr förskoleområdet över…P Parkeringsvakten skrev:Han får bygga hur mycket han vill men att utnyttja en dyr förskoleplats för att det ska bli billigare är inte ok.
Kan göra att man behöver ta in mer personal vissa tider för att barnet är på förskolan när de inte behöver det.
Eller att andra barn behöver åka till en förskola långt bort för att TS fuskar.
De betalar som vanligt för sina barn, om de är tre är el yngre kalenderåret. Bryt punkten går 1 aug.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Det finns olika sorters fusk med skattepengar, om han ville ha barnen för att kunna sälja ***** på plattan så skulle jag hålla med dig.K Krille4 skrev:
Men om man vill bygga hus själv för att kunna ha råd med ett hus så kommer huset att leda till att man bor billigare och kan lägga sina pengar på annat än sin bostad framöver, visst det gör väl att miljardärerna som äger våra fastighetsbolag med dyra hyresrätter blir lite fattigare, men åtminstone min sympati ligger inte hos dem.