120 892 läst ·
1 143 svar
121k läst
1,1k svar
Tjänstledighet vid husbygge utan att tappa förskoleplats
Mycket bra sammanfattat.Bellafalken skrev:
Det är tyvärr väldigt vanligt att barnen inte får något sommarlov då det ej finns lag på detta, i min tidigare barngrupp var det åtminstone 10-15% av barnen som inte fick någon sammanhängande ledighet under året. Tragiskt men sant. Om TS bara väntar med husbygge tills barnet har skolplikt så kan tjänstledigheten "investeras" så ungen kan få en trygg uppväxt hemma istället för i en underbemmanad förskolegrupp och så har TS oäääääändligt med tid att bygga när barnet MÅSTE vara i skolan. Hur fan kan folk skaffa barn och vilja kasta in dem i detta tärande ekorrhjul innan ungarna ens kan prata/gå/skita själva?
Som sagt för väldigt många är det bra, däremot kan man ha bättre villkor, du borde läst hela mitt inlägg.AndersMalmgren skrev:
sen att gå runt att tro att man är oumbärlig, det blir bara löjligt, alla går att ersätta. Jag har ett kvalificerat jobb, vem som helst kan inte ersätta mig, det blir ganska jobbigt om jag slutar, MEN jag har kollektivavtal, det är nog det absolut vanligaste, man kan inte direkt välja bort det om ens arbetsgivare har det. Men du kanske blandar ihop medlemskap i facket med kollektivavtal?
Och du verkar ha glömt att tänka - eller läsa.lasse l1 skrev:
Var har jag skrivit att det skulle vara FÖRBJUDET att bygga om man har barn??
Läs om och läs rätt!
Jag vänder mig mot de som planerar sitt liv så illa pga sin ekonomi så de anser sig tvungna att fuska och snika till sig otillåten barnomsorg på andra skattebetalares bekostnad. Samt att be om råd i detta forum om HUR de ska fuska. Och att vissa gladeligen ger råd om detta och därmed uppmanar till brott.
T
tunellm
Medlem
· Västra Götaland
· 258 inlägg
tunellm
Medlem
- Västra Götaland
- 258 inlägg
Jaha, ja då är väl vårt barns förskola konstig. Kommunicerar dagligen utöver vid hämtning och lämning? Klart man småpratar med fröknarna då men jag vet inte hur det hänger ihop med att de inte vet vart vi jobbarE Emmandel skrev:
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 442 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 442 inlägg
Nej jag menar anslutna företag. Skulle aldrig ta anställning på ett sådant företag.X xdigger skrev:Som sagt för väldigt många är det bra, däremot kan man ha bättre villkor, du borde läst hela mitt inlägg.
sen att gå runt att tro att man är oumbärlig, det blir bara löjligt, alla går att ersätta. Jag har ett kvalificerat jobb, vem som helst kan inte ersätta mig, det blir ganska jobbigt om jag slutar, MEN jag har kollektivavtal, det är nog det absolut vanligaste, man kan inte direkt välja bort det om ens arbetsgivare har det. Men du kanske blandar ihop medlemskap i facket med kollektivavtal?