X xdigger skrev:
Vänta nu, du kanske blir anmäld av någon i tråden nu. :crysmile: Troligen av en sån gapande avundsjuk dagisfröken. :rofl:
Då skulle de bara veta att jag helt lagligt tagit ut föräldrapenning under semestern flera år :rofl:

• Älska
xdigger
  • Laddar…
F
Bellafalken Bellafalken skrev:
Det är tyvärr väldigt vanligt att barnen inte får något sommarlov då det ej finns lag på detta, i min tidigare barngrupp var det åtminstone 10-15% av barnen som inte fick någon sammanhängande ledighet under året. Tragiskt men sant. Om TS bara väntar med husbygge tills barnet har skolplikt så kan tjänstledigheten "investeras" så ungen kan få en trygg uppväxt hemma istället för i en underbemmanad förskolegrupp och så har TS oäääääändligt med tid att bygga när barnet MÅSTE vara i skolan. Hur fan kan folk skaffa barn och vilja kasta in dem i detta tärande ekorrhjul innan ungarna ens kan prata/gå/skita själva?
Mycket bra sammanfattat. (y)

• Arg
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Då skulle de bara veta att jag helt lagligt tagit ut föräldrapenning under semestern flera år :rofl:
Och på helger! :rofl:

• Gilla
Lill72
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har du ett icke kvalificerat jobb där vem som helst kan ta över ditt jobb och göra det lika bra så förstår jag om man behöver det.
Det gäller väl de flesta jobb? Ingen är oersättlig.

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har du ett icke kvalificerat jobb där vem som helst kan ta över ditt jobb och göra det lika bra så förstår jag om man behöver det.
Som sagt för väldigt många är det bra, däremot kan man ha bättre villkor, du borde läst hela mitt inlägg.

sen att gå runt att tro att man är oumbärlig, det blir bara löjligt, alla går att ersätta. Jag har ett kvalificerat jobb, vem som helst kan inte ersätta mig, det blir ganska jobbigt om jag slutar, MEN jag har kollektivavtal, det är nog det absolut vanligaste, man kan inte direkt välja bort det om ens arbetsgivare har det. Men du kanske blandar ihop medlemskap i facket med kollektivavtal?

• Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
F
lasse l1 lasse l1 skrev:
där har du tänkt till ordentligt - du menar att det skulle va förbjudet att jobba med husbygge om man har barn???
Och du verkar ha glömt att tänka - eller läsa.
Var har jag skrivit att det skulle vara FÖRBJUDET att bygga om man har barn??
Läs om och läs rätt!
Jag vänder mig mot de som planerar sitt liv så illa pga sin ekonomi så de anser sig tvungna att fuska och snika till sig otillåten barnomsorg på andra skattebetalares bekostnad. Samt att be om råd i detta forum om HUR de ska fuska. Och att vissa gladeligen ger råd om detta och därmed uppmanar till brott.

• Gilla
videopac och 3 till
  • Laddar…
Plötsligt handlar tråden om hur du i ett demokratiskt samhälle på bästa sätt kan kringgå regler och lagar. Hade det varit okej med en tråd där vi tipsar varandra om bästa sätten att bidragsfuska?

• Gilla
Rasputitsa och 6 till
  • Laddar…
T
E Emmandel skrev:
Oj, det var konstigt. Det har jag aldrig varit med om på någon förskola jag arbetat på. Då har jag känt föräldrarna så väl och kommunicerar dagligen.
Jaha, ja då är väl vårt barns förskola konstig. Kommunicerar dagligen utöver vid hämtning och lämning? Klart man småpratar med fröknarna då men jag vet inte hur det hänger ihop med att de inte vet vart vi jobbar

F
W Wali skrev:
Plötsligt handlar tråden om hur du i ett demokratiskt samhälle på bästa sätt kan kringgå regler och lagar. Hade det varit okej med en tråd där vi tipsar varandra om bästa sätten att bidragsfuska?
Exakt. Detta är en form av bidragsfusk.

• Gilla
Rasputitsa och 4 till
  • Laddar…
C Cjnilsson2 skrev:
Man får väl lämna barnen ett antal timmar i veckan fast man inte jobbar? Isåfall borde man inte mista platsen så länge barnen är på förskolan dessa timmarna.
Förutsatt att man är inskriven på arbetsförmedlingen och söker jobb såklart.

F frasen_36 skrev:
Exakt. Detta är en form av bidragsfusk.
Nej det är inte bidragsfusk att driva företag, det är däremot inget tvång att gå med vinst.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
F
X xdigger skrev:
Nej det är inte bidragsfusk att driva företag, det är däremot inget tvång att gå med vinst.
Jo att gneta till sig otillåten barnomsorg från samhället är fusk.

• Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Jo att gneta till sig otillåten barnomsorg från samhället är fusk.
Inte om man bedriver en verksamhet.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Det gäller väl de flesta jobb? Ingen är oersättlig.

Möjligen alla tjänstemannajobb

X xdigger skrev:
Som sagt för väldigt många är det bra, däremot kan man ha bättre villkor, du borde läst hela mitt inlägg.

sen att gå runt att tro att man är oumbärlig, det blir bara löjligt, alla går att ersätta. Jag har ett kvalificerat jobb, vem som helst kan inte ersätta mig, det blir ganska jobbigt om jag slutar, MEN jag har kollektivavtal, det är nog det absolut vanligaste, man kan inte direkt välja bort det om ens arbetsgivare har det. Men du kanske blandar ihop medlemskap i facket med kollektivavtal?
Nej jag menar anslutna företag. Skulle aldrig ta anställning på ett sådant företag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.