4 050 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Tips vid putsning.
Ska försöka mig på att slätputsa den nu grovputsade väggen i badrummet. Denna vägg va förut täckt av träulit så den är aldeles för ojämn för kakel eller annan beklädnad. Badrummet ligger i källaren så gips eller liknande på byggnationer är inte att tänka på då jag vill ha kontroll på väggen. Någon här som gjort något liknande och har några mer handgripliga tips om fel som man lätt gör mm??
Vad har du grovputsat med?
http://www.maxit.se/ har väl det mesta, bl a Gypsum naturgips som finns att läsa om i denna tråd
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Badrum;action=display;num=1125252880;start=8#8
http://www.finjabetong.se/
K-puts eller KC-puts är väl bra puts i källare
Det finns flera trådar här på forumet där det renoveras eller byggs badrum i källare...
http://www.maxit.se/ har väl det mesta, bl a Gypsum naturgips som finns att läsa om i denna tråd
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Badrum;action=display;num=1125252880;start=8#8
http://www.finjabetong.se/
K-puts eller KC-puts är väl bra puts i källare
Det finns flera trådar här på forumet där det renoveras eller byggs badrum i källare...
Vad för puts de använde när de byggde huset har jag ingen aning om. Och att fler har putsat mm har jag läst här men har inte hittat någon som kanske gjorde ett dumt fel eller kanske hittade på något som tips som inte står i putstilverkarnas anvisningar.
Klicka här för att svara