Hejsan!
Jag tänkte bila ur källarplattan på ett par ställen för att se hur djupt sulan/väggen går. Huset är från 1929 samt en utbyggnad av källaren som är från 1960. Tänker främst på hur jag gör nära vägg? Är det inte risk att skada väggen?
Jag tänkte bila ur källarplattan på ett par ställen för att se hur djupt sulan/väggen går. Huset är från 1929 samt en utbyggnad av källaren som är från 1960. Tänker främst på hur jag gör nära vägg? Är det inte risk att skada väggen?
Redigerat:
Där jag har gjort det ( hos mig själv och hos en kompis) så har golvet släppt rätt snällt från både sula och vägg. Men börja att bila typ en halvmeter från väggen så kan du känna dig fram lite.
En 50J, stor rackare. Min är från Sheppach men jula och biltema har i princip identiska maskiner.
Den här har jag.
Den här har jag.
Om det ens finns någon sula. I vårt hus med källare från 50-talet är väggarna uppmurade direkt på betongplattan.Centano skrev:
Så länge du bara bilar på ett begränsat ställe skulle jag inte oroa mig. Det är när man börjar bila/gräva längs med väggen som man behöver tänka sig för.
HejT tompalito skrev:
Är det inte bättre du kollar på utsidan eller det är långt ner o gräva?
Då ser du ju hur tjock det är under källarväggen.
Klicka här för att svara