Jag har bosch batterisåg på jobbet och den är riktigt dålig. Dels tror jag bladet aldrig suttit riktigt rakt i längsled och den har ingen vidare styrning heller. Nu såger jag mest metallprofiler med min så det funkar ändå, men hade jag köpt den privat hade det blivit retur på den
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Har en GST135, som hade en av de bättre bladstyrningarna då den kom, och en GST18V-LI S. Jag har inte använt 135'an nämnvärt sedan batterimaskinen flyttade in.M Magnus Larsson skrev:
Tycker bladet styr fint, under förutsättning att bladet är skarpt, och att man låter det jobba, tilläggas bör att jag enbart sågar trä då.
EvaMLin
Renoveringsnovis
· Gävleborg
· 156 inlägg
EvaMLin
Renoveringsnovis
- Gävleborg
- 156 inlägg
Väcker lite äldre tråd.
Behöver tips på en bra sticksåg som varken är för tung eller dyr. Den ska inte användas för några stora jobb utan lite kapning då och då (är heeelt oduglig på att såga rakt med fogsvans...
)
Behöver tips på en bra sticksåg som varken är för tung eller dyr. Den ska inte användas för några stora jobb utan lite kapning då och då (är heeelt oduglig på att såga rakt med fogsvans...
En sticksåg är nog inte optimal för raksågning då, om du inte tvingar fast nån typ av anhåll på stycket du vill kapa.EvaMLin skrev:
En handklinga är ett bättre val då.
Klicka här för att svara