Jag har bosch batterisåg på jobbet och den är riktigt dålig. Dels tror jag bladet aldrig suttit riktigt rakt i längsled och den har ingen vidare styrning heller. Nu såger jag mest metallprofiler med min så det funkar ändå, men hade jag köpt den privat hade det blivit retur på den

V VW Transporter skrev:
Ö

Min varukorg slutar över €250 så det är ett solklart övertramp. Tycker för den delen redan att jag gett Bosch en chans...
Budgetar är till för att sprängas.
Begär hos chefen förhöjd veckopeng, hänvisa till vad en burk ansiktssmörja kostar.

Protte

M Magnus Larsson skrev:
Jag har bosch batterisåg på jobbet och den är riktigt dålig. Dels tror jag bladet aldrig suttit riktigt rakt i längsled och den har ingen vidare styrning heller. Nu såger jag mest metallprofiler med min så det funkar ändå, men hade jag köpt den privat hade det blivit retur på den
Har en GST135, som hade en av de bättre bladstyrningarna då den kom, och en GST18V-LI S. Jag har inte använt 135'an nämnvärt sedan batterimaskinen flyttade in.
Tycker bladet styr fint, under förutsättning att bladet är skarpt, och att man låter det jobba, tilläggas bör att jag enbart sågar trä då.

EvaMLin
Väcker lite äldre tråd.
Behöver tips på en bra sticksåg som varken är för tung eller dyr. Den ska inte användas för några stora jobb utan lite kapning då och då (är heeelt oduglig på att såga rakt med fogsvans...:rolleyes:)

EvaMLin EvaMLin skrev:
Väcker lite äldre tråd.
Behöver tips på en bra sticksåg som varken är för tung eller dyr. Den ska inte användas för några stora jobb utan lite kapning då och då (är heeelt oduglig på att såga rakt med fogsvans...:rolleyes:)
En sticksåg är nog inte optimal för raksågning då, om du inte tvingar fast nån typ av anhåll på stycket du vill kapa.
En handklinga är ett bättre val då. (y)

• Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
EvaMLin
Tackar!
Hikokin såg klart intressant ut. En riktig sågklinga står på nästa önskelista, snart jul ju! :D

• Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.