rasmusandersson4 rasmusandersson4 skrev:
Är det samma risk om man använder aluminum?
I princip ja, men aluminium är ju bättre på att blockera ftalaterna. Jag hade inte brytt mig om riskerna ändå, de är låga om det inte är mot mark.

pacman42 pacman42 skrev:
I princip ja, men aluminium är ju bättre på att blockera ftalaterna. Jag hade inte brytt mig om riskerna ändå, de är låga om det inte är mot mark.
Okej då ska jag inte oroa mig för det 😅 Har du möjlighet att länka något aluminiumfolie? Har googlat men vet inte riktigt vad jag letat efter. Tack på förhand

rasmusandersson4 rasmusandersson4 skrev:
min sambo är orolig över pthalater och andra liknande gifter som en gammal plastmatta kan släppa ut,
Det första du måste fråga dig själv är om syftet med en foliespärr är att helt stoppa eventuella emissioner från plastmattan eller att få din sambo väl till mods…

• Älska
pacman42
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det första du måste fråga dig själv är om syftet med en foliespärr är att helt stoppa eventuella emissioner från plastmattan eller att få din sambo väl till mods…
haha du har en poäng i det du säger! För min del hade jag lagt grålumpapp direkt på mattan, sen lagt golvet och inte tänkt på det mer 😂 men vad gör man inte för sin andra halva!

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Här slipper du lumpen också:
[länk]
Stort tack för vägledningen! Ska överväga med sambon och se hur det blir!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.