Har en Woods 12 ds och är hur nöjd som helst. Bara går o går. Hade en Cheapyskitavfuktare innan, kommer inte ihåg namnet. Amcor eller nått. Funkade i 1 år sedan visste den inte va fukt va. Eftersom du alla gånger kommer ha avfuktaren en längre tid så köp en riktig.

Jag har en OnOff-skit som ska bytas ut. Någon som har en Mitsubishi, som fått bra i testet? Hur är den i så fall?

Ni som har en KCC 820EA, hur tyst är den? Den skiten jag har idag låter som en gammal frys.

Hej, KCC och andra kondensavfuktare drivs ju av en kompressor. Fläkten är tyst, men det brummar ju när kompressorn går. Störande eller inte, det beror nog på hur känslig man är.

köpte en igår och visst låter den som en kyl. Den gamla lät som en kyl från sent 80-tal så visst är det skillnad. Men framförallt så sjönk fuktigheten ganska bra. mycket bättre än den gamla

@yoxler
Vilken modell köpte du? En KCC eller Mitsubishi?

Är själv ute efter avfuktare som ska stå i tvättstugan, men förhoppningsvis ge positiv effekt i hela källaren.
Vi har sovrummet rakt ovanför tvättstugan, och har bl.a. därför övervägt Mitsubishi som verkar tysta (och energisnåla).

Är ljudnivån generellt sett ett problem "genom våningsplan", eller är det enbart då man är i samma rum?

/C

jag tycker det låter genom till våningen ovanför. Det är ju en brummande kompressor och visst tycker jag att den låter mer än den extrafrys vi har i källaren.

Hade jag haft sovrummet ovanför hade jag nog tittat på en sorptionsavfuktare. den har ju ingen kompressor och därmed inget brummande. En vän har en sådan och jag upplever den som mycket tyst, bara fläkten som låter. Men om alla är så vet jag inte.

Det är en KCC som jag köpte.

Jag har en KCC och det blir en del stomljud om den står på ett hårt golv. Ställ den på en matta så halveras bullret.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.