Byggahus.se

Tips på panelval?

1. K
    Medlem · Västernorrland · 1 inlägg

klytaimestra

Medlem
    Hej. Första posten här. Jag är inte helt säker på att detta hamnade rätt nu, men jag valde det underforum som lät mest lämpligt.

Vi har byggt ett sommarhus (året runt eg.) de senaste åren och det är mest småfix inomhus kvar nu. En grej som vi har kvar är ena sidan av kupan i innertaket. Vi hade en lucka där förut men den ska inte vara kvar och vi ska sätta någon form av panel där istället för den fula masonit som sitter där just nu.

Anledningen till att jag postar är att jag blev lite osäker när jag stod och kollade upp i taket. Jag visste helt enkelt inte om det skulle bli snyggast och bäst med samma genomskinligt laserade innerpanel som vi har i resten av kupan och innertaket. Jag tror att det är det faktum att panelen kommer att bli stående som får mig att bli osäker. Antingen kan man såklart sätta samma som resten eller så kan man göra något annat. Frågan är då vad.

Min fråga till er är alltså: tycker ni jag ska köra på liggande brädor av samma typ och färg som ni ser i resten av bilden, eller ska jag göra något annat, kanske något lite spejsat? Kom med alla möjliga idéer om ni har dem, ibland är det nämligen så att de bästa idéerna kommer från utomstående, som inte är "blinda" efter att ha byggt hela huset.

Tack. Och se bifogad bild såklart.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.