Medlem
· Västragötaland
· 870 inlägg
Pejida, du har ändå lite koll, har du varit hemma hos oss eller?
Vitt kakel och grått golv i badrum är snygg och det tycker många andra också. Jag tycker som du att det ibland blir lite som alla andra men man kan inte "go nuts" överallt. Vissa delar av framför allt konstruktionen och planlösningen satsade vi på, att vi sedan valde vita väggar överallt har väl två orsaker : Det är snyggt och neutralt och allt annat i rummet framträder bättre.2: Det går alltid att måla om, måla fondvägg eller tapetsera senare om man vill.
Jag köper ditt resonemang till hundra med de tråkiga ekmöblerna, men vi valde ett stort fyrkantigt bord på 150x150 cm vilket ger en helt annan dimension av begreppet köksbord.
Tänk istället Provence, eller Italien en härlig buffé med mat på stora fat, en stor familj samlad runt, släkt också. Mat och vin framdukat, stora härliga fat med grönsaker, bröd, ostar mm. Så ser JAG vårt kök och så använder vi vårt kök med 5 personer i familjen och ofta gäster på middag.
Har svårt att koppla in bilden hos mig i vårt kök med svarta stålrörs stolar i pressat skinn och strama linjer på bordet i glas. Men som sagt snyggt där det passar och vi använder våra kök, hus vardagsrum på så olika sätt.
Var på ett besök i ett nytt hus där köket var mycket lämpligt att öppna kartonger med Thaimat eller Sushi, men inte lämpligt att ha släkten på middag med stek och kokt potatis. Var och en gillar ju sin stil, och i vårt vardagsrum är det definitivt inte som hos alla andra, men i köket väger funktion in mer än läcker desing hos oss iallafall.
Jag köper ditt resonemang till hundra med de tråkiga ekmöblerna, men vi valde ett stort fyrkantigt bord på 150x150 cm vilket ger en helt annan dimension av begreppet köksbord.
Tänk istället Provence, eller Italien en härlig buffé med mat på stora fat, en stor familj samlad runt, släkt också. Mat och vin framdukat, stora härliga fat med grönsaker, bröd, ostar mm. Så ser JAG vårt kök och så använder vi vårt kök med 5 personer i familjen och ofta gäster på middag.
Har svårt att koppla in bilden hos mig i vårt kök med svarta stålrörs stolar i pressat skinn och strama linjer på bordet i glas. Men som sagt snyggt där det passar och vi använder våra kök, hus vardagsrum på så olika sätt.
Var på ett besök i ett nytt hus där köket var mycket lämpligt att öppna kartonger med Thaimat eller Sushi, men inte lämpligt att ha släkten på middag med stek och kokt potatis. Var och en gillar ju sin stil, och i vårt vardagsrum är det definitivt inte som hos alla andra, men i köket väger funktion in mer än läcker desing hos oss iallafall.
Skulle bara vilja varna för Hans K`s Whitewood! Om det är den i "ek" är den totalt värdelös.pejida skrev:
Någon form av kinesisk "ek", som vitlaserats. Den drar åt sig lika mycket som en tvättsvamp och de rekommenderar t om fel skötselprodukter i sin medskickade bruksanvisning. SKRÄP !!!
Helt riktigt, var och en har SIN stilHavsutsikt skrev:Pejida, du har ändå lite koll, har du varit hemma hos oss eller?Vitt kakel och grått golv i badrum är snygg och det tycker många andra också.
Jag tycker också det är snyggt, man kan ju dra på med lite liv i möblerna istället, men de jag pratar om har den där typiska bårdranden bakom wc:n, den som förklarar för åskådaren att här bor vi fantasilösa människor som gör som i katalogen...kan nån här som valde det förklara för mig varför de valde att göra så?
Jag tycker som du att det ibland blir lite som alla andra men man kan inte "go nuts" överallt. Vissa delar av framför allt konstruktionen och planlösningen satsade vi på, att vi sedan valde vita väggar överallt har väl två orsaker : Det är snyggt och neutralt och allt annat i rummet framträder bättre.2: Det går alltid att måla om, måla fondvägg eller tapetsera senare om man vill.
Det blir mycket vitt på mina väggar också...av den enkla anledningen att det är snyggt sen att det är enkelt att förändra, jag börjar så (med en vit tom duk) sen "målar jag tavlan"
Sovrummet är det enda rum jag har planen klar för mig:
Tema: Hotellrum med lyxkänsla, ganska blek mattguld bas på väggar och tak, en fondtapet Samma mattguld bakgrund med blankguld krumelurer på som är lika bred som sänggavel upp på väggen bakom sängen fortsätter i taket och ner på andra sidan rummet, samma fond över och under fönsterpartier. På vissa väggdelar utan fondtapet ska jag ha franska romantiska meningar i olika teckensnitt som jag trycker med bladguld. Platsbyggd möbel från vägg till vägg, nattduksbordet börjar på ena sidan går över och blir sänggavel och säng och sen blir nattduksbord igen och avslutas som ett skrivbord...förstod nån?Stor walk-in garderob med gigantisk spegel. Sandbeige velour heltäckningsmatta överallt. Mitt över sängen på väggen ska belysningsarmaturen "fan" monteras, sprider ut ljuset som tunna solstrålar på väggen (mycket cool) mörka murriga tunga tyger m.m.
Jag köper ditt resonemang till hundra med de tråkiga ekmöblerna, men vi valde ett stort fyrkantigt bord på 150x150 cm vilket ger en helt annan dimension av begreppet köksbord.
Tänk istället Provence, eller Italien en härlig buffé med mat på stora fat, en stor familj samlad runt, släkt också. Mat och vin framdukat, stora härliga fat med grönsaker, bröd, ostar mm. Så ser JAG vårt kök och så använder vi vårt kök med 5 personer i familjen och ofta gäster på middag.
Ditt bord verkar udda och därmed coolt, det är inte ek jag inte gillar det är att alla har exakt samma stuk på allt som om alla sett samma bild i en tidning
Har svårt att koppla in bilden hos mig i vårt kök med svarta stålrörs stolar i pressat skinn och strama linjer på bordet i glas. Men som sagt snyggt där det passar och vi använder våra kök, hus vardagsrum på så olika sätt.
Var på ett besök i ett nytt hus där köket var mycket lämpligt att öppna kartonger med Thaimat eller Sushi, men inte lämpligt att ha släkten på middag med stek och kokt potatis. Var och en gillar ju sin stil, och i vårt vardagsrum är det definitivt inte som hos alla andra, men i köket väger funktion in mer än läcker desing hos oss iallafall.
Ha de gött
Klicka här för att svara