hej!

Jag har en dusch på övervåningen, där vattentrycket verkar lågt. Har inte hittat någon bricka som stryper vattnet eller så, så jag tänkte börja med att prova att byta duschmunstycke. Någon som har tips på ett som ger hård stråle? Behöver inte vara något fancy, bara det ger en hård stråle så att jag kan tvätta håret hemma :)

BirgitS
För att vara säker på att det inte är skräp i blandarens filter (går att rensa relativt enkelt i så fall) undrar jag om det är dåligt tryck på vattnet i handfatskranen också.

Men annars brukar ställbara duschmunstycken där man kan välja ett massageläge innebära hård stråle.

Tack för svar! Jag upplever inte att trycket i handfatet är dåligt, fast det är svårt att veta hur mycket det hade motsvarat i en dusch. Kan man annars rengöra blandaren som duschslangen sitter på på något sätt? Blandaren är bara några år gammal så borde inte vara något men man vet ju aldrig.

Det duschmunstycke jag har nu är ett sådant med tre lägen, där är den hårdaste strålen för klen :/

Då tycker jag att du ska följa BirgitS förslag och kolla silarna på blandaren och kanske även om det finns någon i slangen/ före duschhandtaget.

• Gilla
elin747
  • Laddar…
Tack!
Då börjar jag med lite isärskruvande och ser vad jag hittar :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.