Byggahus.se
Hej!
Är det någon som har köpt och har haft en beständig "året runt" belysning av träd och trädgrenar?
Nu på hösten är det otroligt fint med ljus i träden i mörka trädgården och vi är inne på vår 2a slinga som gått sönder.
Finns det bra/bättre kvalitet? Eller är det en 100m slinga från Rusta som sen går sönder varje år?

Det är ju jobbet att dra slingan som tar tid så jag hade tänkt göra det en gång för alla nu med en lite bättre ljusslinga om det finns?

Let there be light!
 
Maalox
Vi använder oss av smarta spotlights för att belysa träd och buskar i vår trädgård -- tycker detta blir väldigt fint.

Då vi har smart belysning från Phillips Hue inomhus så har vi även deras utomhuslampor. Ganska dyrt men finns också många alternativ.

Gjorde en snabb prissökning på några märken på spotlights jag känner till, och då ser det ut så här

Phillips Hue Lily (3-pack) 2995sek
Innr (3-pack) 1699 sek (kompatibla med Hue)
Deltaco (2-pack) 499sek (kräver wifi täckning tror jag)
 
  • Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
C Corgimuffin skrev:
Är det någon som har köpt och har haft en beständig "året runt" belysning av träd och trädgrenar?
Nu på hösten är det otroligt fint med ljus i träden i mörka trädgården och vi är inne på vår 2a slinga som gått sönder.
Finns det bra/bättre kvalitet? Eller är det en 100m slinga från Rusta som sen går sönder varje år?

Det är ju jobbet att dra slingan som tar tid så jag hade tänkt göra det en gång för alla nu med en lite bättre ljusslinga om det finns?

Let there be light!
Vi har slingor från Rusta, de har hållit i fyra år. Hänger uppe året runt. Har såna på alla tre uteplatserna.
Mysig kvällsträdgård med ljusslingor, träd, gräsmatta och en tom sittgrupp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kvällsträdgård med belyst paviljong, möbler och blomkrukor, mysig och inbjudande atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mysig uteplats med ljusslinga, växter och sittgrupp i skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är slingorna med "glödlampor".
https://www.rusta.com/se/sv/ljusslinga-bulb-outdoor-led-light-system-p771901810101.aspx
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Vi har slingor från Rusta, de har hållit i fyra år. Hänger uppe året runt. Har såna på alla tre uteplatserna.
[bild]

[bild]

[bild]

Det är slingorna med "glödlampor".
[länk]
Tackar, Rusta är alltid aktuellt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.