K kniv skrev:
Om man säljer för mer än 20000 samt använder sig av Blockets betaltjänster ja!
50 000kr på Tradera :)

T
Ramnemark Ramnemark skrev:
50 000kr på Tradera :)
Hur funkar det med avdraget. Säljer man begagnade grejer är ju inte det en vinst på 50.000kr man gör. Snarare förlust på allt.

• Gilla
TCG
  • Laddar…
T Tovin skrev:
Hur funkar det med avdraget. Säljer man begagnade grejer är ju inte det en vinst på 50.000kr man gör. Snarare förlust på allt.
Ja så tolkar jag texten med. Men Tradera rapporterar till Skatteverket och jag har aldrig gått över 50k under ett år så jag vet inte vad som händer då.

• Gilla
Taxture
  • Laddar…
Köpte den satsen för ca 750kr för ett par år sedan. Ingen toppkvalitet direkt.

• Gilla
JFrisk
  • Laddar…
B
  • Gilla
Ossian K Olsson och 3 till
  • Laddar…
G
B Bongtor skrev:
Bauhaus verkar köra ny deal med skruvdragare inkl batteri m valfritt tillbehör.
[länk]

Välj vid köpknappen ett tillbehör på köpet.
Blir även ett extra batteri via prodeals på Bosch hemsida. Svårslaget…
Bra deal men 1 i webblager och inga i butik förutom 74 st i Sickla. 😂 Men antagligen är det på väg till butiker eftersom det är en nyhet.

B
Var 4 i lager idag men får väl hoppas att sickla delar med sig till resten av Sverige 😀

S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ja så tolkar jag texten med. Men Tradera rapporterar till Skatteverket och jag har aldrig gått över 50k under ett år så jag vet inte vad som händer då.
Tradera skickar in kontrolluppgift men sen så får man dra av kostnaderna/ inköp så om man kommer under gränsen så behöver man ändå inte fylla i något i deklarationen.

Denna (tror det var denna) fanns på Jula Brommas fyndavdelning för halva priset:

https://www.jula.se/catalog/hem-och...sp0IrZTNPHPJoFm2JwznBRHs0iZ5xXcRoCUM0QAvD_BwE

Någon som har erfarenhet av den ? Vettig eller bara skräp ?

Tänker i första hand till verkstaden och att dammsuga bilen. Men tänker också i och med att den vårt (?) så borde den fungera när småbarnen spillt eller kräkts ner soffan / mattan ? (Även om en möbeltvätt vore bättre men begränsat med utrymme tänker jag så man får välja lite)

/Jocce

Ossian K Olsson
Jocce81 Jocce81 skrev:
Denna (tror det var denna) fanns på Jula Brommas fyndavdelning för halva priset:

[länk]

Någon som har erfarenhet av den ? Vettig eller bara skräp ?

Tänker i första hand till verkstaden och att dammsuga bilen. Men tänker också i och med att den vårt (?) så borde den fungera när småbarnen spillt eller kräkts ner soffan / mattan ? (Även om en möbeltvätt vore bättre men begränsat med utrymme tänker jag så man får välja lite)

/Jocce
Jag tycker du ska kolla upp vad de har för sortiment av äldre dammsugarpåsar och filter till sina maskiner. Själva dammsugaren är en sak men det är tråkigt när filter försvinner efter något år och den typ blir värdelös.

• Gilla
Robert-san01 och 2 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Jag tycker du ska kolla upp vad de har för sortiment av äldre dammsugarpåsar och filter till sina maskiner. Själva dammsugaren är en sak men det är tråkigt när filter försvinner efter något år och den typ blir värdelös.
Är inte detta en sådan variant där man slipper påse ? Dvs att allt går ner i behållaren?

/Jocce

Jocce81 Jocce81 skrev:
Är inte detta en sådan variant där man slipper påse ? Dvs att allt går ner i behållaren?

/Jocce
Den funkar säkert utan påse men när man ska köra fint damm som exempelvis gips så är det bra att ha påse i ändå för att förlänga livslängden och slippa blåsa ur filtret hela tiden. Beror med andra ord lite på användningsområde 👍

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.