Njingan Njingan skrev:
Finns det maskiner som klarar bägge delarna då? Eller är det två olika maskiner som krävs?

Som sagt, mitt primära behov är att fästa lister/foder etc.

Har en sketen kompresormatad maskin från meec som orsakar mer skada än nytta.
Nej du behöver olika pistoler för lister och ytterpanel/stomspikning.

Finns ingen som klarar allt, iaf inte om man vill ha bra resultat. 😉

• Gilla
Njingan
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Det där är ingen spikpistol utan en 18Ga dyckertpistol. Främst till för lister, man kan inte fästa panel eller annat med just denna.
Bra pris med batteri men man ka ske bör tänka längre ...skil har i min mening inte så många bra maskiner i övrigt och kör med "udda" 20v.
20V är inte udda utan endast marknadsföringsgrejs för att verkar starkare än 18v vilket det inte är. 20v är vad cellerna har när dom är fulladdade, så fort dom börjar användas stabiliserar det sig på 18v.

• Gilla
Norrtull och 4 till
  • Laddar…
U
Nominell spänning på en 18650 cell som de flesta (utom dewalt powerstack) använder är ju 3.7V. Det är håller från ca 60% och ned till ca 20% i laddning. Det blir 18,5V i nominell spänning på de flesta 18v batterierna.

De laddas med ungefär 21V och har det vid 100% laddning. Så ja prodigys har helt rätt, det är bara marknadsföringsjippo om de väljer 20 eller 18 volt.

Detsamma med 12v batterier, de har 11,1V nominellt. Vilket är konstigt när Bosch tidigare benämnde sin 12v plattform som 10.8v

U Utsliten och utdömd skrev:
Detsamma med 12v batterier, de har 11,1V nominellt. Vilket är konstigt när Bosch tidigare benämnde sin 12v plattform som 10.8v
Det finns både 3.6V och 3.7V 18650...

Oj, nu blev villhöver-trycket stort.! 😬

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Oj, nu blev villhöver-trycket stort.! 😬
Tre klick och den blir din! 😀

• Haha
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
T
Jag som inte har koll ( och bosch som har 16st olika 18v vinkelslipar) är det här en av de bra/bättre?

T trycklös skrev:
Jag som inte har koll ( och bosch som har 16st olika 18v vinkelslipar) är det här en av de bra/bättre?
Skulle nog inte påstå det är en av de bättre, men det är ett bra pris, mycket bra då batterier, laddare och L-boxx ingår.
800W.

• Gilla
trycklös
  • Laddar…
T trycklös skrev:
Nej, det är en av de enklare i Boschs blå sortiment. Se det som att du köper två batterier och en laddare istället så får du slipen så gott som gratis.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
  • Bosch GEX 18V-125 sladdlös excenterslipmaskin med sliprondell, dammpåse och slippapper, visad på Amazon med 19% rabatt och pris 1 080,21 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat av moderator:
  • Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
screamin-daemon screamin-daemon skrev:
Bosch batteridriven 125mm vinkelslip inkl. 2 5.0Ah 18V batterier, L-boxx samt laddare hos Amazon.se
Pris: 1790kr

[länk]

Prisjakt: [länk]
Tack för tipset. Det blev några tryck och beställd för 1790. Någon timma senare ökade priset till 3436:- på hemsidan.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Tack för tipset. Det blev några tryck och beställd för 1790. Någon timma senare ökade priset till 3436:- på hemsidan.
Du måste uppdatera med om du får den för 1790:- eller vad som händer. Verkar ju varit något misstag antar jag.

Alfredo Alfredo skrev:
Du måste uppdatera med om du får den för 1790:- eller vad som händer. Verkar ju varit något misstag antar jag.
Verkar vara på väg hem till mig i alla fall. Tack för tips.

• Paketkommandot från Amazon visar Bosch verktyg, markerat som skickat och ankommer fredag enligt spårningsstatus. Totalpris 1 790 kr.
    Skapa konto
  • Gilla
Immobil och 5 till
  • Laddar…
Finn 5 fel!

Produktbilder av Metabo arbetsbock MAB 82 från olika butiker med varierande priser och beskrivningar.
Skapa konto

• Gilla
Kanelbullen123 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.