4 359 301 läst ·
14 154 svar
4359k läst
14,2k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
Vad är det här konstiga med öl och hantverkare?
Har ett bälte från Fristads, eller om det möjligtvis är Snickers. Elastiskt och med ett spänne man öppnar för att släppa ut eller dra åt med. Klassiskt.
Men tror ni inte att de jävla dårarna har gjort en kapsylöppnare inuti spännet. Men herregud, det är som att alla som drar på sig ett par hantverkarkarbyxor omgående överväldigas av ett akut behov av att få halsa en pilsner så omedelbart att man knäpper upp sitt bältesspänne och låter brallorna falla till golvet (för det är vad som händer mig när jag knäpper upp på grund av allt jag kånkar runt på ) bara för att få snäppa av kapsylen på en flaska öl.
Som att törsten är så stor att det är helt okej att knäppa upp byxorna och stå och fippla med flaskan i skrevet, bara jag får av den där fördömda kapsylen… jösses!
I mina ögon är det här i paritet med ”däckkalendrarna” och dylikt som förekom på bilverkstäder tidigare. Otidsenligt och något nedlåtande mot proffs som sköter sitt jobb men ändå behöver ett bälte för att hålla brallorna uppe.
//Ronnie
Har ett bälte från Fristads, eller om det möjligtvis är Snickers. Elastiskt och med ett spänne man öppnar för att släppa ut eller dra åt med. Klassiskt.
Men tror ni inte att de jävla dårarna har gjort en kapsylöppnare inuti spännet. Men herregud, det är som att alla som drar på sig ett par hantverkarkarbyxor omgående överväldigas av ett akut behov av att få halsa en pilsner så omedelbart att man knäpper upp sitt bältesspänne och låter brallorna falla till golvet (för det är vad som händer mig när jag knäpper upp på grund av allt jag kånkar runt på ) bara för att få snäppa av kapsylen på en flaska öl.
Som att törsten är så stor att det är helt okej att knäppa upp byxorna och stå och fippla med flaskan i skrevet, bara jag får av den där fördömda kapsylen… jösses!
I mina ögon är det här i paritet med ”däckkalendrarna” och dylikt som förekom på bilverkstäder tidigare. Otidsenligt och något nedlåtande mot proffs som sköter sitt jobb men ändå behöver ett bälte för att hålla brallorna uppe.
//Ronnie
JuliP Pysslarn skrev:Vad är det här konstiga med öl och hantverkare?
//Ronnie
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är ute efter en spikpistol på batteri för att slippa kånka runt på kompressorn som är ett stort och krånglande åbäke. Användningsområde är invändigt bruk typ lister/foder etc.
Dök på detta erbjudande som verkar vara riktigt bra prissatt?
https://www.bauhaus.se/spikpistol-skil-3885ca-20v-1x5-0ah-batterikit
Är det bara slå till fortast möjligt?
Dök på detta erbjudande som verkar vara riktigt bra prissatt?
https://www.bauhaus.se/spikpistol-skil-3885ca-20v-1x5-0ah-batterikit
Är det bara slå till fortast möjligt?
Det där är ingen spikpistol utan en 18Ga dyckertpistol. Främst till för lister, man kan inte fästa panel eller annat med just denna.
Bra pris med batteri men man ka ske bör tänka längre ...skil har i min mening inte så många bra maskiner i övrigt och kör med "udda" 20v.
Bra pris med batteri men man ka ske bör tänka längre ...skil har i min mening inte så många bra maskiner i övrigt och kör med "udda" 20v.
Du har inte något batterisystem redan? Nästan alla tillverkare har dyckertpistol i sortimentetNjingan skrev:
Finns det maskiner som klarar bägge delarna då? Eller är det två olika maskiner som krävs?T trojlee skrev:
Som sagt, mitt primära behov är att fästa lister/foder etc.
Har en sketen kompresormatad maskin från meec som orsakar mer skada än nytta.
Har hilti skruvdragare och slagborrmaskin, men från deras äldre serie (8år gammalt), men tror inte de har spikpistoler.Ramnemark skrev:
Övrigt är sladdmaskiner.
Finns absolut en tanke om att ”börja om” med en ny serie.