J
Revs Revs skrev:
Någon som har en sån kap/gersåg? Jag skulle vilja köpa en och ha till bland annat altan bygge och sen för listning, har kollat på dewalt 777 just för den inte tar så mycket plats.
Jag har den lite större med 254mm klinga. Tycker den funkar bra, det finns ju litet glapp i vinkelinställningen, så är det petnoga så får man dubbelkolla med rimligt mätverktyg.
Smidigt som sagt att gejdrarna inte tar plats bakåt.

J JBir skrev:
Jag har den lite större med 254mm klinga. Tycker den funkar bra, det finns ju litet glapp i vinkelinställningen, så är det petnoga så får man dubbelkolla med rimligt mätverktyg.
Smidigt som sagt att gejdrarna inte tar plats bakåt.
Vill du länka den med större klinga eller iaf vad den heter?😊

Revs Revs skrev:
Någon som har en sån kap/gersåg? Jag skulle vilja köpa en och ha till bland annat altan bygge och sen för listning, har kollat på dewalt 777 just för den inte tar så mycket plats.
Jag har ingen egen erfarenhet av Ryobis variant. Men två grannar har vid två olika tillfällen köpt den och returnerat sågen för att de tyckte att den flexade för mycket. För kapning av reglar och annat mer byggjobb fungerar den säkert bra. Men som mer stationär såg för exakta repeterbara kapningar har jag mina tvivel kring den. Men, som sagt. Inte mina egna erfarenheter.

ralvejd
Bart Bart skrev:
Jag har ingen egen erfarenhet av Ryobis variant. Men två grannar har vid två olika tillfällen köpt den och returnerat sågen för att de tyckte att den flexade för mycket. För kapning av reglar och annat mer byggjobb fungerar den säkert bra. Men som mer stationär såg för exakta repeterbara kapningar har jag mina tvivel kring den. Men, som sagt. Inte mina egna erfarenheter.
Jag har en sådan, kanske inte exakt samma modell då min är från 2018 tror jag.

Kan bekräfta att vinkel inställning är allt annat än bra. Dessutom är linjärstyrningen vek och glappig. Det är till och med med svårt att kapa byggreglar bra nog. Men det går om man är envis.

Jula har en DeWalt grovdammsugare för 999 kronor i den aktuella kampsnjen som börjar idag. 300 kronor lägre än när jag köpte den för 2 månader sedan.

DeWalt grovdammsugare på erbjudande hos Jula för 999 kronor, med detaljer om funktioner och JulaClub-rabatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Solvskaftet och 4 till
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Jula har en DeWalt grovdammsugare för 999 kronor i den aktuella kampsnjen som börjar idag. 300 kronor lägre än när jag köpte den för 2 månader sedan.

[bild]
Den kopplad med cyklonen i samma serie är en bra kombination.
50mm slang. Enkelt att koppla ihop med 50mm avloppsrör.
Har tre stycken sådana system.
Dock köpte jag cyklonerna för 899kr när dom var på rea.

Dammavskiljare av märket DeWalt DXVCS003 med cyklon som kopplas med 50mm slang, pris 1299 kr exkl. moms.
Skapa konto
Grovdammsugare DeWalt DXV30SAPTA 30L, 1050W med 50mm slang listad till 999 kr på Jula, inklusive erbjudande och recensioner.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Solvskaftet och 2 till
  • Laddar…
  • Stanley Fatmax kompressor DST 101/8/6, 6 liters kapacitet med 750 W motor, visas med pris 1299 kr som specialerbjudande på 700 kr rabatt.
    Skapa konto
  • Gilla
Axtorp och 6 till
  • Laddar…
Verkar som om bauhaus avslutar sitt renova sortiment.
Dumpar priserna rejält.

• Gilla
BaltzarH
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Klämde lite på den inne på jula idag, ska nog jämnföra och klämma på flera tillverkare innan jag bestämmer mig. Var inte helt övertygad

• Gilla
john.h
  • Laddar…
V Victor.M skrev:
Nu har Jula Stanley Fatmax | DST 101/8/6 FATMAX för 1299kr, ner från ca 2000kr.
Det är alltså den tysta kompressorn som rekommenderas för mindre arbeten här på forumet.

Priset gäller till: 2025-08-06

[länk]
Här kommer en jämförelse mellan en vanlig högljudd kompressor (köpt på Jula för länge sedan, ca 600-700kr) och den här tystare versionen. Hoppas det hjälper någon framöver.

Eftersom att jag använder den en del till att sätta lister/foder osv inne så ska det bli skönt att inte be hela familjen att ta på sig hörselskydd.

Äldre till vänster, ny tystare till höger.

• Gilla
  • Wow
MaKrBr och 7 till
  • Laddar…
Har de mjölk på Jula?

• Haha
  • Gilla
TeroM och 5 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Har de mjölk på Jula?
Mjölk-choklad!

Bild på Jula-webbsida som visar Toblerone och Daim i mjölkchoklad, samt Mars och Plopp-choklad, med priser och lagerstatus.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
VidarH och 4 till
  • Laddar…
Tack för tipset om kompressor, en sån ska det bli!

Nån som har koll på för eller nackdelar med julas DeWalt | DXV30SAPTA grovdammsugare för 999 kr nu på rea eller en Nilfisk Multi II 30 T?
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4632646

Har redan en nilfisk i källaren och vore praktiskt med en till likadan till garaget för att inte behöva ha olika filter och påsar...

• Gilla
Victor.M
  • Laddar…
Revs Revs skrev:
Klämde lite på den inne på jula idag, ska nog jämnföra och klämma på flera tillverkare innan jag bestämmer mig. Var inte helt övertygad
Hikoki har väl nån variant som kan stå mot väggen i samma prissegment har jag för mig. Vet inte mycket om den, men Hikoki har väl ett bra rykte på kvalitetsfronten?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.