4 358 446 läst ·
14 148 svar
4358k läst
14,1k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Dom här små extraljusen kommer att lysa upp din tillvaro när vi nu går mot mörkare tider.
Kraftigt magnetfäste och stabil böjlig arm. Väldigt prisvärda!
Dag
Kraftigt magnetfäste och stabil böjlig arm. Väldigt prisvärda!
Dag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Äldre behöver mer ljus
Vissa av näthinnans nervceller försämras och linsen grumlas med stigande ålder. Redan vid 40 års ålder behöver vi kanske dubbelt så mycket ljus som vid 20 år. Vid 60 år är ljusbehovet många gånger så stort som vid 20 år. Det innebär att man behöver mer ljus och blir känsligare för bländning. Det finns armaturer som klarar alla de behov av ljus som vi normalt har. En armatur som riktar ljuset lyser vanligen 3-5 ggr så starkt på en begränsad yta som en allmänljusspridande armatur. Eftersom ljuset avtar i styrka med avståndet är det bra med en lätt inställbar armatur med arm som kan sättas nära arbetet.Köpte den här bordssågen precis.
Har en DeWalt 7485 som är bra men har läst väldigt mycket gött om Evolution (förutom klyvkniven som följer med, man får köpa en ny mindre i efterhand), så jag kunde inte säga nej när Amazon sänkte priset med 24% samt gav rabattkod på 100 spänn.
Ska bli kul att prova!
Har en DeWalt 7485 som är bra men har läst väldigt mycket gött om Evolution (förutom klyvkniven som följer med, man får köpa en ny mindre i efterhand), så jag kunde inte säga nej när Amazon sänkte priset med 24% samt gav rabattkod på 100 spänn.
Ska bli kul att prova!
Ser ingen rabattkod? Vilken klyvkniv ska man köp? Är bord med hjul med eller ej?G Gunnar Gran skrev:Köpte den här bordssågen precis.
Ska bli kul att prova!
Rabattkoden kanske var min, jag ser den inte heller nu när jag kollar igen.F Fixarjon skrev:
Man köper en tillbehörskniv från Evolution själva, finns på deras hemsida. Kostar ca 200. Detta var utan bord med hjul men jag har den ståendes på bänk ändå.
Bord med hjul fanns igår för denna sågen att köpa för 850 inkl frakt. Ser rejält ut och har även det fått bra betyg.
Finns mkt på youtube och Facebook om Evolution, och speciellt denna sågen (plus minus vissa tillbehör) får riktigt goda betyg. Mjukstart och grejer, samt kuggstångsstyrning.
Tack! Varför vill man byta kniv?G Gunnar Gran skrev:Rabattkoden kanske var min, jag ser den inte heller nu när jag kollar igen.
Man köper en tillbehörskniv från Evolution själva, finns på deras hemsida. Kostar ca 200. Detta var utan bord med hjul men jag har den ståendes på bänk ändå.
Bord med hjul fanns igår för denna sågen att köpa för 850 inkl frakt. Ser rejält ut och har även det fått bra betyg.
Finns mkt på youtube och Facebook om Evolution, och speciellt denna sågen (plus minus vissa tillbehör) får riktigt goda betyg. Mjukstart och grejer, samt kuggstångsstyrning.
Skil, dewalt och nu Rage fäster sina anhåll både framför och bakom sågbordet, vilket gör det mycket lättare att garantera samma avstånd både före och efter klingan.F Fixarjon skrev:
Till skillnad från konkurrenterna där anhåller bara sitter fast i framkant och sedan bästa fall spänns ner i bakkant.
Bosch GBS 750 bandslip 1658 kr i djungeln, all time low enligt Prisjakt. Närmaste konkurrent 2127 kr.
https://amzn.eu/d/ak77J4Y
https://amzn.eu/d/ak77J4Y
Lite sugen på denna: https://www.amazon.se/dp/B0CZTZKRPH
Tror ni den funkar bra till att bygga ett trädäck med?
Edit: såg att den redan tipsats om nu. 😆
Tror ni den funkar bra till att bygga ett trädäck med?
Edit: såg att den redan tipsats om nu. 😆
Redigerat: