Inte många europeiska sågar som kan ta så breda saker, då det inte varit aktuellt (eller tillåtet) tidigare. En del varnar för att det inte får plats, andra för att det blir för tungt, någon för att balansen blir fel och någon för att det blir för lite gängor kvar för att låsa fast bladet/n. Kolla både en och två gånger innan ni chansar.

Tack och lov är min såg mer amerikansk i sitt sinne. Och min fräs. Stort tack för tipset. Beställt!

• Gilla
SvanteC och 2 till
  • Laddar…
T
Hep Hep skrev:
Inte många europeiska sågar som kan ta så breda saker, då det inte varit aktuellt (eller tillåtet) tidigare. En del varnar för att det inte får plats, andra för att det blir för tungt, någon för att balansen blir fel och någon för att det blir för lite gängor kvar för att låsa fast bladet/n. Kolla både en och två gånger innan ni chansar.

Tack och lov är min såg mer amerikansk i sitt sinne. Och min fräs. Stort tack för tipset. Beställt!
Den amerikanska motsvarigheten som har 5/8" (15,8mm) axel klarar det så jag tänker att det "borde" gå. Jag chansade och beställde tappborr och en fintandad klinga som jag gått och tänkt att jag ska köpa så får vi se. Funkar det inte så får den gå i retur/ut på Blocket :)

Tack för tipset!

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Funkar en sådan i en Bosch GTS 10 XC?

Jag menar, den har ju 30 mm axel men är axeln tillräckligt lång för en dado-stack? Kan man ta bort någon av brickorna som sitter på varje sida tro..?

Sen får man göra en ny platta i bordet som den går igenom men det är en annan fråga. :)
Vi får se, ska bli spännande! 😊

• Haha
Testarn
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Den amerikanska motsvarigheten som har 5/8" (15,8mm) axel klarar det så jag tänker att det "borde" gå. Jag chansade och beställde tappborr och en fintandad klinga som jag gått och tänkt att jag ska köpa så får vi se. Funkar det inte så får den gå i retur/ut på Blocket :)

Tack för tipset!
Säg till om du hittar någon bra lösning på ”plate”

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Mycket bra pris på CMT dadoklinga(tidsbegränsat):
[länk]

[bild]
Tack, beställt till min makita 2704. Blev lite frässtål också 🥺

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
ClasOlle i Nacka kör -30% för medlemmar på torsdag.

Öppningsmeddelande för Clas Ohlson Nacka om 30% rabatt den 5 juni, med information om goodiebag för de första 100 kunderna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
T Testarn skrev:

Tack för tipset!
Med hela dado-kitet på så lär en del sågar inte stanna inom 10 sekunder, vilket gör den otillåten till yrkes- och utbildningsverksamhet. Det är ju för att vi inte har bromspedaler på vår sida atlanten som de varit förbjudna. Kanske bara hobbysågare här, men kan vara värt att tänka på så att man inte gör något dumt.

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Med hela dado-kitet på så lär en del sågar inte stanna inom 10 sekunder, vilket gör den otillåten till yrkes- och utbildningsverksamhet. Det är ju för att vi inte har bromspedaler på vår sida atlanten som de varit förbjudna. Kanske bara hobbysågare här, men kan vara värt att tänka på så att man inte gör något dumt.
Något måste ju vara nytt med just denna då cmt hävdar att den är den första EU-godkända. Kanske bara vikten som är tillräckligt låg?
Rund sågklinga i orange med texten "Dado Pro", "1st Ever", "CMT", "Kompatibel med UNI EN847", "EU-regler". Första EU-godkända enligt text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
JSten
  • Laddar…
AXS
nanowire nanowire skrev:
Något måste ju vara nytt med just denna då cmt hävdar att den är den första EU-godkända. Kanske bara vikten som är tillräckligt låg?
[bild]

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Smarta förbättringar. Fast att bladet/n och sågen är godkända var för sig, betyder inte att de är godkända tillsammans. För det krävs bland annat att den stannar i tid. Fast skit samma. Nu ska jag sluta tjata om det i den här tråden. Det har nog gått fram.

• Gilla
  • Haha
Testarn och 2 till
  • Laddar…
V Vindfrisk skrev:
Byggmax Slagsta har 20% på allt idag och imorgon (5-6e juni). Kan nog finnas några intressant verktyg och maskiner. [länk]
Jag var förbi igår - var inte så stort utbud men så har det väl alltid varit med byggmax. Jag vet inte riktigt när man ska åka dit när Hornbach ligger runt hörnet med minst 3ggr så stort urval av produkter och prisgaranti på allt.

Bosch ProCORE18V 4.0Ah batteri för 18V system med pris och betyg från onlinebutik, visas med rabatt och fri leveransinformation.
Är inte så insatt i Bosch 18V men på prisjakt ser det ut att vara bra pris med 578kr för 4Ah.

Försöker motivera mig själv varför jag behöver Bosch 18V 😂

T TCG skrev:
[bild]
Är inte så insatt i Bosch 18V men på prisjakt ser det ut att vara bra pris med 578kr för 4Ah.

Försöker motivera mig själv varför jag behöver Bosch 18V 😂
Synd att du missade dealen på Bauhaus för två veckor sen!

Fick mitt prodeals godkänt nu, dom godkände det större 5,5Ah ProCore-batteriet istället för det mindre 4Ah. Inköpsvärdet räknades tydligen trots rabatten som stod på kvittot 😀

• Gilla
  • Wow
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.