29 391 läst · 193 svar
29k läst
193 svar
Tips mottages angående NY vedpanna!

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skivat tak med ett lager gips,målat tak och väggar! Skruvat fast och klippt plåtprofiler runt öppningen som togs upp för att få mera utrymme.. Installerat lysrör i taket. Nu får det räcka för ikväll
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
När tänds första brasan?
Nu kommer ni väll att bada och duscha jättemycket bara för att få en ursäkt att elda?
Nu kommer ni väll att bada och duscha jättemycket bara för att få en ursäkt att elda?

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Nu brinner det alltså 
Är det sann kärlek den här gången

Är det sann kärlek den här gången
Nu är det sann kärlek banne mig och färdigt eldat för idag! Riktigt nöjd med jobbet
ännu bättre blir det när den andra tanken blir inkopplad. Ingen eldningsöl ikväll, först en vecka beredskap och jobb och efter det väntar semester :wow:
Jag är tacksam över alla svar jag fått av er, och märker ju redan nu att den nuvarande ackvolymen är för liten(känns det som). Det blir nog super när jag får in 2000liter till i systemet 
Shuntventilen var ett hack felmonterad vilket resulterade i att pannnan inte fick den kylning den behövde, därav hög röktemp på bilden ovan.
Proveldade igår igen och pannan puffade på runt 170grader i rökgas samt laddade tanken utan problem till 80grader, med hur lite ved som hellst egentligen :wow:
Det är nog svårt att förstå hur jag ens kom på tanken att införskaffa Arimaxen...Man lär så länge man lever
Jag fortsätter och uppdaterar i fortsättningen över bygget 
Shuntventilen var ett hack felmonterad vilket resulterade i att pannnan inte fick den kylning den behövde, därav hög röktemp på bilden ovan.
Proveldade igår igen och pannan puffade på runt 170grader i rökgas samt laddade tanken utan problem till 80grader, med hur lite ved som hellst egentligen :wow:
Det är nog svårt att förstå hur jag ens kom på tanken att införskaffa Arimaxen...Man lär så länge man lever
Liknande trådar
-
Centrerad golvbrunn i badrum, tips mottages
Badrum -
Renovering av befintligt badrum utan tätskiktsbyte. Förslag framme, tips mottages!
Badrum -
Tips kring roterbar kompost mottages tacksamt
Trädgård allmänt -
Bygga passivt hus själv. Erfarenheter, tips/råd mottages tacksamt.
Socialt & Projekt -
Nytt badrum! Hjälp och tips mottages!
Vatten & Avlopp