Hej
Har en cirka 23 meter lång buske samt en annan buske bredvik som jag vill ta bort för att sedan förbereda inför plantering av tujahäck.

Hur hade ni gått tillväga? Vill göra detta själv, inte ringa hit en dyr trädgårdsnisse. (Om det inte är ekonomiskt försvarbart)

Finns det nån smidig apparat/maskin man kan hyra för att underlätta som inte kostar skjortan?

Bifogar bilder.

• Buskar längs en trottoar med smältande snö intill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En stor, bladlös buske i en trädgård som ska tas bort, med ett plank och ett hus i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Buske längs en snötäckt gångväg, bredvid ett hus. Området verkar ligga i ett bostadsområde med flera hus i bakgrunden.
    Skapa konto
En liten grävmaskin. Smidig och snabb. Välj en med svängbom så kan du köra maskinen ängs med häcken och kommer åt bättre.
Går att hyra hos de flesta maskinuthyrare för ett par tusenlappar över helgen.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
En minigrävare borde funka när tjälen gått ur jorden, försök få tag i en som levereras på lösflak.
Lägg de uppgrävda massorna på lösflaket och låt köra bort dem i samband med att grävaren återlämnas.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Traktor med pallgafflar.

He e ba å åk.

Protte

En obildad person som jag hade kallat en 23 meter lång buske för "häck", men det är jag, det...
Röstar också på minigrävare, men det ser ut att vara ett område där det kan ligga diverse kabel och ledningar i marken (till lyktstolpen, exempelvis), så begär en kabelvisning först. www.ledningskollen.se är det väl fortfarande som gäller. Det är ju lite jobbigt om du gräver av fibern till alla grannarna, eller så.

• Gilla
Vrana och 3 till
  • Laddar…
Tack för era svar. Svärfar hade 2 minigrävare så blir att låna en.

har tänkt förbereda för att kunna bygga mur mot vägen, främst för att skydda tujan från all skit (snöplogning) framförallt
Tips ? Verkar väldigt dyrt

SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
En obildad person som jag hade kallat en 23 meter lång buske för "häck", men det är jag, det...
Röstar också på minigrävare, men det ser ut att vara ett område där det kan ligga diverse kabel och ledningar i marken (till lyktstolpen, exempelvis), så begär en kabelvisning först. www.ledningskollen.se är det väl fortfarande som gäller. Det är ju lite jobbigt om du gräver av fibern till alla grannarna, eller så.
Har skickat in, tack!

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.