Hej - håller på att bygga bast som har timrade väggar. Tänkte behålla en vägg i rent timmer . Är det ngn som har erfarenhet av det ? funkar det eller är det att be om problem senare ??
 
ClasseClas
Finnarna har lång erfarenhet av timmerbastu. Det är inga problem att använda timmerväggar i en bastu. Timret är tillräckligt tjock för att i sig ge en bra isolering. Vi pratar här om sommarbastu.
 
Oki - tack !
 
ClasseClas skrev:
Finnarna har lång erfarenhet av timmerbastu. Det är inga problem att använda timmerväggar i en bastu. Timret är tillräckligt tjock för att i sig ge en bra isolering. Vi pratar här om sommarbastu.
Det måste vara bra klent timmer om du inte ska kunna basta på vintern...
 
ArneTW skrev:
Det måste vara bra klent timmer om du inte ska kunna basta på vintern...
Jupp eller ett bra klent aggregat. En vedledad bastukamin brukar fixa det mesta. Timrat och vedeldning tycker jag personligen är två viktiga faktorer för ett skönt bastubad.
 
Majgårdarna
Kasch skrev:
En vedledad bastukamin brukar fixa det mesta. Timrat och vedeldning tycker jag personligen är två viktiga faktorer för ett skönt bastubad.
Håller med :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.