Hej.
Jag skall förvandla mitt härbre till gäststuga. Min tanke var att isolera endast golv och tak. Bådadera inifrån.
Golvet nu består av tjocka timmerkluvor och i mitten löper en stock, högre än golvet. Det måttet får avgöra tjockleken på isoleringen. Hur gör jag?
Räcker det med vindpapp och glasfiber under det tänkta nya trägolvet. Härbret står ca 40 cm ovan mark på hörnstenar.

Hur isolerar jag Taket inifrån? Har aldrig gjort detta
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.