3 104 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Timerstyrd handdukstork?
Vi måste bestämma oss för vilken handdukstork vi ska ha i badrummet. Har tittat på en Svedbergs bas stl 500x1420. (i krom)
Till denna kan man köpa en timer om jag förstår det hela rätt: Elpatron KTX dold anslutning.
Vi vill kunna sätta in x antal tider på dygnet då torken är igång, för det känns ju onödigt att den tex ska stå på hela natten för att servera varma handdukar till morgonduschen, eller hela dagen på jobbet för en varm handduk på kvällen??
Någon som har erfarenhet av denna produkt? Hur kan timern användas?
Finns det någon annan handdukstork i jämförbar storlek/utseendde som man kan ha en timer på? Och som inte kostar skjortan...
Är Svedbergs ett bra val i detta fall, eller bör man tänka sig för o välja ett annat märke (dryson, Nordhem tex?)
Tar tacksamt emot input från er!
Till denna kan man köpa en timer om jag förstår det hela rätt: Elpatron KTX dold anslutning.
Vi vill kunna sätta in x antal tider på dygnet då torken är igång, för det känns ju onödigt att den tex ska stå på hela natten för att servera varma handdukar till morgonduschen, eller hela dagen på jobbet för en varm handduk på kvällen??
Någon som har erfarenhet av denna produkt? Hur kan timern användas?
Finns det någon annan handdukstork i jämförbar storlek/utseendde som man kan ha en timer på? Och som inte kostar skjortan...
Är Svedbergs ett bra val i detta fall, eller bör man tänka sig för o välja ett annat märke (dryson, Nordhem tex?)
Tar tacksamt emot input från er!
Jag har inte en aning om en handduk blir varm på 5-10 min (som en dusch tar). Har aldrig haft någon.Anna_H skrev:
Men, det är ju inte bara efter en dusch det kan var skönt med den "lyxiga" känslan av en varm handduk. Jag kan tänka mig att även torka mina tvättade händer och känna samma känsla
Dessutom bör ju torken vara igång (iaf i min värld) ett par timmar (?) efter att vi åkt till jobbet för att handdukarna ska bli torra snabbt. Men sen behöver den ju inte stå på hela dagen. Dock vill jag ju inte behöva komma ihåg att springa in och slå på den direkt när vi kommer hem på em/kvällen igen...
På helger när vi är hemma kan den gärna vara igång på dagarna då bardrummet ju används mer dessa dagar.
Vi köpte en handdukstork från PAX. På den kan man både ställa in önskad temperatur och hur länge den ska vara på.
Då trycker man bara på den före eller efter dusch så värmer den upp till önskad temp och stänger sedan av sig efter inställd tid.
Den hinner ju inte upp i temp på den tid jag duschar iaf, men det heter ju å andra sidan handuksTORK och inte handduksVÄRMARE.
Då trycker man bara på den före eller efter dusch så värmer den upp till önskad temp och stänger sedan av sig efter inställd tid.
Den hinner ju inte upp i temp på den tid jag duschar iaf, men det heter ju å andra sidan handuksTORK och inte handduksVÄRMARE.
Klicka här för att svara