155 849 läst ·
1 174 svar
156k läst
1,2k svar
Tillverka plant "bord"
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Nä, inte direkt... Hade hoppats på SFRO1 till hösten, men det kan bli knepigt att få ihop kardan och tank tills dess, vilket båda behövs... I övrigt börjar det närma sig, har lite småpyssel med bromsarna bara....
Sen vet man ju aldrig hur lång tid resten tar.. bättre att inte säga något....
Svärfar har ju en AC Cobra (kitcar såklart) som han köpte färdig, körde lite med och sen plockade ner för att fixa lite saker han inte var nöjd med... Utlovat datum var när frugan tog studenten.. hon fyllde 35 i år.... Dessutom har han köpt en Mustang -70 som han renoverar nu... 😄
Sen vet man ju aldrig hur lång tid resten tar.. bättre att inte säga något....
Svärfar har ju en AC Cobra (kitcar såklart) som han köpte färdig, körde lite med och sen plockade ner för att fixa lite saker han inte var nöjd med... Utlovat datum var när frugan tog studenten.. hon fyllde 35 i år.... Dessutom har han köpt en Mustang -70 som han renoverar nu... 😄
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Köp.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Jag har bara använt det billigare kittet från biltema och fått till det bra. Biltemas lite bättre verktyg tycker jag alltid får bra recensioner. Men om det finns mer prisvärda kit har jag ingen aning om.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
https://www.biltema.se/bil---mc/bil...oningsverktyg/dubbelkoningsverktyg-2000020712
Det är en sån jag kan låna med...
Det är en sån jag kan låna med...
Får du låna en sån så pass länge att du kan dra och kona på ditt eget sätt utan stress så låna den. Jag fick låna 299kr varianten från Biltema av en kompis när jag byggde men till slut så åkte bi och köpte en bättre, även den från Biltema, den ligger och dammar nån stans i farsans garage och är aldrig använd igen.Dan_Johansson skrev:
Den billiga ger rätt stora klämmärken på mjuka rör och den kan kona lite skevt ibland. Den gjorde dock jobbet men de lite dyrare är bättre på precis alla sätt. Dock ett så pass ”sällan verktyg” att det verkligen motiverar att låna om man inte vet med sig att man skall dra om broms och koppling var tredje år.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Tror alla är runt 17-20 år gamla, SAAB-brandade varianten är den som känns "fräschast" ... Aneroblimmet är lite tjockare än när det var nytt, men luktar lika härligt starkt.. 270 och 243 ser ut precis som när de var nya..F fsn skrev:
Fick SAAB-flaskan av en fantast av bilarna, men jag har ingen om hur han kom över den... Han jobbade aldrig med bilar, utan ett helt yrkesliv på Bofors...
Jag har kört "SAABen" på de bilskruvar som mår bra av lite gängsäkring under de senare åren, och inget har lossnat....
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Fick ett ryck....
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg