155 849 läst ·
1 174 svar
156k läst
1,2k svar
Tillverka plant "bord"
Har du en kompressor som klarar tryckluftsmaskiner?Dan_Johansson skrev:
Jag tycker det ser ut som du slagit för hårt så det blir stora deformeringar. Då blir det svårt att få plåten jämn.
Många små slag och flytta verktyget så steg så formars plåten lite i taget.
Din plåthammare(?) ser för tung ut. Då orkar du inte banka så fort, så mångla slag.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Japp, 100 liters tank, så det lär väl funka hyfsat i alla fall...blackarrow skrev:
Har du en kompressor som klarar tryckluftsmaskiner?
Jag tycker det ser ut som du slagit för hårt så det blir stora deformeringar. Då blir det svårt att få plåten jämn.
Många små slag och flytta verktyget så steg så formars plåten lite i taget.
Din plåthammare(?) ser för tung ut. Då orkar du inte banka så fort, så mångla slag.
Du har säkert rätt i både teknik och verktygsval, jag ska testa lite mer och se om det går att få ett rimligt resultat... Behöver få en bättre arbetsställning, nu körde jag på golvet för att bästa svar när man slog...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Idag blev det lite plåtarbete..
Och mall för bakdelen....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och mall för bakdelen....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Fäste för broms/kopplingsvätskebehållare..
Fäste för huvudbrytaren;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fäste för huvudbrytaren;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Små små steg, sakta men säkert framåt..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
det där ser inte speciellt rörigt ut
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Det blev bättre än förväntat. sågott som klart för SFROs "100 kg på bromspedalen"-testet.. ska bara dra lite bromsrör nu när täckplåtarna är klara...
Hur funkar det där med ”100kg på bromspedalen”? När jag byggde med SFRO besiktning så kom självaste Bosse Bildoktor hem, tittade på bromsok och skivor och sa att det där blir bra. Men det var nog 2001 tror jag.Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Ingen aning faktiskt, jag har testat med en våg och en snabbtving som ska klara 300 kg klämkraft...F fsn skrev:
Antar att det beror på vad man har för pedalställ också? Hade du modifierat det något eller var det orginal?
Det var ett hemmabygge, ställbart stående pedalställ med bromsvåg med Wilwood broms- och kopplingspedal. 4-kolvs Porsche ok och ingen bromskraftsförstärkare. Det var extremt precist då det inte fanns nåt svajigt varvtalsrelaterat varvtal som ändrade bromskraften men det var rätt tungtrampat.Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Aha, ja det verkar ju som de har ganska mycket frihet att bedöma själva, så ser de ett vettigt bygge med konstruktioner som uppenbarligen klarar kraven kanske de kan hoppa över själva testet..F fsn skrev:
Får jag gissa så tror jag min konstruktion är såpass kraftig att man kan hänga hela bilen i bromspedalen...
Jag är ju också ute efter den där analoga känslan, hoppas att det går att få bra bromsverkan med rimligt pedaltryck...
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Wilwood pedalställ va väl ganska prisvärt på sin tid. Byggde med ett komplett sånt 2009 kopplat till magura ok och skivor. Lätt kolfiberbil så inte så tungtrampatF fsn skrev:
Skolbil eller? Jag tror jag hade 990kg med 30 liter bensin så det var inte så förbannat tungt det heller faktiskt.Johannes Carlsson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg