155 851 läst ·
1 174 svar
156k läst
1,2k svar
Tillverka plant "bord"
Skulle nog betydligt hellre köra rör och slangstump i den dimensionen än den långa an slangen.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Fick svar från DO88 ...
"Hej Dan,
Detta står i produkttexten på hemsidan.
Slang designad för transport av bränsle från fordonets påfyllningshals till bränsletanken. Fungerar lika bra på personbilar och lätta lastbilar. För användning med de flesta typer av bränslen - särskilt resistenta mot bensin och diesel. Lämplig för användning med bensin, etanol, metanol och etrar (upp till maximal koncentration tillåts av EPA). Uppfyller kraven i SAE 30R5.
Slangen har en invävd stålspiral vilket gör den lite böjlig."
Alltid bra kundservice att utgå ifrån att potentiella kunder inte kan läsa... 🙄
Eller är tanken att man ska köpa SAE-dokumentet för 1500 spänn för att få veta? 😄
"Hej Dan,
Detta står i produkttexten på hemsidan.
Slang designad för transport av bränsle från fordonets påfyllningshals till bränsletanken. Fungerar lika bra på personbilar och lätta lastbilar. För användning med de flesta typer av bränslen - särskilt resistenta mot bensin och diesel. Lämplig för användning med bensin, etanol, metanol och etrar (upp till maximal koncentration tillåts av EPA). Uppfyller kraven i SAE 30R5.
Slangen har en invävd stålspiral vilket gör den lite böjlig."
Alltid bra kundservice att utgå ifrån att potentiella kunder inte kan läsa... 🙄
Eller är tanken att man ska köpa SAE-dokumentet för 1500 spänn för att få veta? 😄
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Trillade ner lite gummibussningar från "djungelsidan", 20 st M6 för runt 80 spänn...
Tror de egentligen är menade att hålla kåpor och glas på motorcyklar, men de kommer att duga utmärkt till tankarna på bygget...
Tror de egentligen är menade att hålla kåpor och glas på motorcyklar, men de kommer att duga utmärkt till tankarna på bygget...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Beställde några genomföringar från Temu, som jag tänkte använda till tankbygget.
Typ 80 spänn för fyra stycken.
Tyvärr är de inte 8 mm innerdiameter som produktbeskrivningen sade, utan ytterdiameter. Två var mindre (men kom i rätt förpackning) och det enda som var 304 rostfritt var muttrarna...
Aldrig mer Temu. Vilket jag sade sist med. Kommer inte ens ihåg vilket skit jag köpte då.
Typ 80 spänn för fyra stycken.
Tyvärr är de inte 8 mm innerdiameter som produktbeskrivningen sade, utan ytterdiameter. Två var mindre (men kom i rätt förpackning) och det enda som var 304 rostfritt var muttrarna...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Aldrig mer Temu. Vilket jag sade sist med. Kommer inte ens ihåg vilket skit jag köpte då.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Resultatet från "gammal gängsäkrings"-testet har kommit.
Tyvärr baserat på känsla, försökte få tag på en dragvåg men det fanns ingen i närheten.
På första plats kom 270, vanlig stark gänglåsning. Höll bra spänn även efter att man brytit loss..
638 på andra plats, näääästan samma kraft krävdes för att lossa, men sen var den lite lättare att skruva av
Tredje plats 243, marginellt bättre än "SAAB", som inte verkat torka helt....
Tyvärr baserat på känsla, försökte få tag på en dragvåg men det fanns ingen i närheten.
På första plats kom 270, vanlig stark gänglåsning. Höll bra spänn även efter att man brytit loss..
638 på andra plats, näääästan samma kraft krävdes för att lossa, men sen var den lite lättare att skruva av
Tredje plats 243, marginellt bättre än "SAAB", som inte verkat torka helt....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Börjat fundera lite på rör till kopplingen;
Fick smita mellan med lite arbete på ena bruksbilen, besiktning senast sista september..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick smita mellan med lite arbete på ena bruksbilen, besiktning senast sista september..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Mätte hur snabbt pumpen pumpade idag, 19 sekunder för 10 liter... Dvs ca 30 liter per minut....
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Japp, det blir definitivt något grovt mellan de olika tankarna, men jag vet inte om det blir stor AN, eller 40-50 mm rör...
Började i alla fall på fästet för tanken som tanklocket ska sitta i;
Började i alla fall på fästet för tanken som tanklocket ska sitta i;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Har beställt 1 kvm rostfri 1,5 mm plåt, lite blandade rörböjar och slangnipplar från Montano och Rinkeby rör..
Köpte R32 till påfyllningsslangen, hoppas det ska bli bra med 38 mm slang... Helt omöjligt att hitta info om dimensionerna på slangnipplar, vissa ställen säger 38 mm ID på slang, annat ställe säger 33 ..
Beställde också lite AN svetsmuffar (heter det muffar när det är hanar?) från Apex ..
Förhoppningsvis kan jag bygga mina tankar och även bygga klart grenröret nu..
Köpte R32 till påfyllningsslangen, hoppas det ska bli bra med 38 mm slang... Helt omöjligt att hitta info om dimensionerna på slangnipplar, vissa ställen säger 38 mm ID på slang, annat ställe säger 33 ..
Beställde också lite AN svetsmuffar (heter det muffar när det är hanar?) från Apex ..
Förhoppningsvis kan jag bygga mina tankar och även bygga klart grenröret nu..
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Rinkabyrör levererar.
Tom. till ett bättre pris än vad min kontakt på Ahlsell kunde ordna..
34 mm YD. Frågan är om man ska chansa på en slang från random bil (tex denna kanske; https://www.trodo.se/pafyllningsror-bransletank-original-imperium-227456) eller åka till Hydroscand och se vad de har på hyllan..
Edit; missade att jag fick en katalog med eggande innehåll också...
Tom. till ett bättre pris än vad min kontakt på Ahlsell kunde ordna..
34 mm YD. Frågan är om man ska chansa på en slang från random bil (tex denna kanske; https://www.trodo.se/pafyllningsror-bransletank-original-imperium-227456) eller åka till Hydroscand och se vad de har på hyllan..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit; missade att jag fick en katalog med eggande innehåll också...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:

