155 800 läst ·
1 174 svar
156k läst
1,2k svar
Tillverka plant "bord"
Är det till handbromsen?Dan_Johansson skrev:
Hydraulisk var inget alternativ?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 925 inlägg
Japp.. vill helst behålla Miata-oken som de är, för enkelhetens skull...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 925 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 925 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 925 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 925 inlägg
Jahapp... Lite mer framsteg... Verkar som typ 3 år av funderande gett nån form av frukt..
Det funkar!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det funkar!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 925 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Hur är den ergonomiska placeringen av spaken? Har sett många sätta den vid passagerarens ben på sidan av kardantunneln så den inte är i vägen?
Krångligt med trissor, varför inte bara slang hela vägen?
Krångligt med trissor, varför inte bara slang hela vägen?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 925 inlägg
Ergonomin för föraren funkar bra, armstödet för passageraren försvann.... 😄
Golvet på passagerarsidan var ett sätt jag avfärdade som lite för krångligt att nå... Likaså under instrumentbrädan på passagerarsidan, verkar som vissa kör på... Tror det här blir rätt ok..
Det kanske hade gått att få in böjen direkt i kabeln, men samtidigt så har e46-vajrarna en hel del extra längd som måste tas upp någonstans, och den ursprungliga planen var att undvika att modifiera saker så långt som möjligt för att göra det enkelt i framtiden för att göra det enkelt för eventuell framtida ägare...
Golvet på passagerarsidan var ett sätt jag avfärdade som lite för krångligt att nå... Likaså under instrumentbrädan på passagerarsidan, verkar som vissa kör på... Tror det här blir rätt ok..
Det kanske hade gått att få in böjen direkt i kabeln, men samtidigt så har e46-vajrarna en hel del extra längd som måste tas upp någonstans, och den ursprungliga planen var att undvika att modifiera saker så långt som möjligt för att göra det enkelt i framtiden för att göra det enkelt för eventuell framtida ägare...
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Ah okej. Jag hade nog köpt en handbroms från t.ex. Honda Civic (88-00) och satt på golvet framför passageraren. Då kan man köra de slangarna rakt av inne i kardantuneln (vågen vertikalt) den är väldigt slim och bör funka med dina OK. Kanske infästningen på oken som är pillig, precis som du har nu
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 10 925 inlägg
Spaken från Miatan är väldigt smal, så den hade man nog kunnat använda så... 🤔
Ska testa i alla fall, se hur det känns... Samtidigt så gillar jag lite meckiga, överarbetade lösningar, som linhjulen.... Det är lite av mitt signum.. 😂
Ska testa i alla fall, se hur det känns... Samtidigt så gillar jag lite meckiga, överarbetade lösningar, som linhjulen.... Det är lite av mitt signum.. 😂
Allvetare
· Västra götaland
· 10 925 inlägg
Gjort ett fäste för bromsslang... Tre små plåtar, typ 1,5 timmars arbete...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 925 inlägg
Bromsslangsfäste till andra sidan klart;
Förstärkning;
Börjat på fästen till bältesrullarna;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förstärkning;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Börjat på fästen till bältesrullarna;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 10 925 inlägg
Efter fyra år, fyra månader och en dag har det plana "bordet" gjort sitt!
Ut i solen för första gången!
Edit; var ska jag göra av 5 löpmeter bänkyta i väntan på att jag hinner röja ur rummet där de ska vara? 😂🤔
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ut i solen för första gången!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit; var ska jag göra av 5 löpmeter bänkyta i väntan på att jag hinner röja ur rummet där de ska vara? 😂🤔







