155 846 läst ·
1 174 svar
156k läst
1,2k svar
Tillverka plant "bord"
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Tack Brexit! (Och den svaga kronan)
Köpte en sån här;
och tre såna här;
från Carbuilder solutions i England.
Kostade totalt med frakt 60 pund.
Betalade i pund, dvs min bank gjorde växlingen.
Draget 825,42 kronor.
Nu har det landat i Svedala.
PostNord vill ha 272 spänn i tull/moms varav 100 spänn är deras hanteringsavgift.
Totalt 1097 spänn. 🤯
Köpte en sån här;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
och tre såna här;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
från Carbuilder solutions i England.
Kostade totalt med frakt 60 pund.
Betalade i pund, dvs min bank gjorde växlingen.
Draget 825,42 kronor.
Nu har det landat i Svedala.
PostNord vill ha 272 spänn i tull/moms varav 100 spänn är deras hanteringsavgift.
Totalt 1097 spänn. 🤯
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Det är ju bara att ställa in och trycka på knappen med viss förenkling av verkligheten men ändå… Jag har extremt svårt att förstå hur man kan behärska TIG men vara kass på MAG. Jag kan hanka mig fram på MAG i den omfattningen att en okunnig hobbysvetsare kan få för sig att jag vet bad jag håller på med men sätt en TIG-torch i händerna på mig….. det är ”kattknull” över det.Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Det är väl mest att jag inte svetsat något sen gymnasiet typ... Mer än att laga lite rost på några bilar genom åren.. kan säkert lära mig det med, men jag gillar verkligen att svetsa TIG... 😀F fsn skrev:Det är ju bara att ställa in och trycka på knappen med viss förenkling av verkligheten men ändå… Jag har extremt svårt att förstå hur man kan behärska TIG men vara kass på MAG. Jag kan hanka mig fram på MAG i den omfattningen att en okunnig hobbysvetsare kan få för sig att jag vet bad jag håller på med men sätt en TIG-torch i händerna på mig….. det är ”kattknull” över det.
Även om inte någon svets är lång så är de väldigt många på en sådan ramkonstruktion. Bara att jobba vidare 👍
Tagit något beslut om färg på ramen?
Tagit något beslut om färg på ramen?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Nä, inget slutgiltigt.. slutar säkert med tråkig svart..A Anderscurl skrev:
Det värsta är ju att man alltid behöver stadiga stöd för båda armarna när man TIG-svetsar... Med mig/mag kan man ju alltid stöda den ena med den andra....
Och så alla konstiga ställningar man får stå i .. hade funderingar på att bygga ett rotisseri (?) men struntade i det ..
Där är tvingar bra. Kan ge en extra stödpunkt att vila handlederna på.
Själv lutar jag åt en ljus färg på ramen. Mest för att jag läst på diverse forum att eventuella sprickor ska synas tydligare då.
Själv lutar jag åt en ljus färg på ramen. Mest för att jag läst på diverse forum att eventuella sprickor ska synas tydligare då.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Lite förstärkningar på tapeten idag;
Har också upptäckt att 1,6-liter grenröret är annorlunda än 1,8 .. 1,8 går längre ner, och längre bak... 😖 Nästintill omöjligt att få med på bild men.. .
Tanken är att avgasröret ska gå ut i grön ring, men nu hamnar det i röd (ramen är uppåner)...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har också upptäckt att 1,6-liter grenröret är annorlunda än 1,8 .. 1,8 går längre ner, och längre bak... 😖 Nästintill omöjligt att få med på bild men.. .
Tanken är att avgasröret ska gå ut i grön ring, men nu hamnar det i röd (ramen är uppåner)...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




