Byggde klart lådan, och punktade fast snap-off fästet.... Man tager vad man haver när man saknar svarv... Rakt blev det, men inte i mitten av axeln... Provade med ratten, och uppenbarligen finns det en anledning till att billiga rattar är billiga... Inte rund, och inte heller plan... :rolleyes:
 
  • En hembyggd metalld låda fastsatt på en axel bredvid ett rattrör och snap-off fäste, i en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metallkonstruktion med påpunktat snap-off fäste på axel som inte är i mitten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Borrpress med påbyggd låda och snap-off fäste, omgiven av verktyg och byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Incinerator och 2 till
  • Laddar…
Snygg uppspänning i pelarborren ändå.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
"Fyndade" en annan ratt på tradera.. Det är lite trångt vid benen, så en platt ratt kanske funkar bättre.... Ett lite vattentåligare material också...
 
  • Platt ratt monterad i en byggd fordonstubram i en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Incinerator och 2 till
  • Laddar…
Rickard.
Känner du att du att du vill byta till kvalité så har jag en momo d32 som bott på en hylla alldeles för länge. Lite funky form om du frågar mig men vad vet jag.

Snygg uppspänning i pelarborren, tydligen finns det riktig användning av dom akrobatiska borden :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Känner du att du att du vill byta till kvalité så har jag en momo d32 som legat på en hylla alldeles för länge. Lite funky form om du frågar mig men vad vet jag.

Snygg uppspänning i pelarborren, tydligen finns det riktig användning av dom akrobatiska borden :)
Det är faktiskt en MOMO-ratt.... (y)
350 spänn med ett nav jag inte vet vad det passar till var väl hyfsat pris....
 
Rickard.
Där ser man (y) meeeen det är väl inte läder ;)
 
Redigerat:
Rickard. Rickard.ag skrev:
Där ser man (y) meeeen det är väl inte läder ;)
Äkta plast! Tänker att det är bra om det börjar regna.... :rofl:
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Behåll den tills det är klart så byter du till en som matchar stilen 100% sen
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Behåll den tills det är klart så byter du till en som matchar stilen 100% sen
Japp, det lutar åt det...(y)
 
Börjat med handbromsspakens fästen...
 
  • Bild på installationen av en handbromsspak och dess fästen i ett fordonsskelett, närbild med detaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Incinerator och 2 till
  • Laddar…
Fler bilder..
 
  • Svetsningsdetaljer på metallram med verktyg och stol i en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av en byggnadsställning för fordon med ratt och pedaler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en hand som använder en häftpistol för att fästa i en metallkonstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Incinerator och 2 till
  • Laddar…
Fyndade (?) ett tanklock på tradera.
 
  • Ett Speedway Motor tanklock i rostfritt stål i sin originalförpackning, köpt på Tradera.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Incinerator och 3 till
  • Laddar…
Vill ha märke?
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Vill ha märke?
Vill ha?
 
Ja till min oxå var har du hittat den fast jag skulle hellre hittat ett lock till en f88 eftersom jag kört 100% volvo i min
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.