Hej

Jag och sambon har haft en murare som har lagat sprickorna och det som blev kvar efter en gammal balkong på vår putsade fasad med gott resultat.
Jag är relativt säker på att det är kalkputs, men det ska jag fråga muraren om, och återkommer här.

Nu kommer vi till själva målningen, om vi utgår från kalkputs
Senast huset målades om var förmodligen någon gång på 60-talet, så det har släppt både här och där.
Jag har hört från vissa att man kan köra med högtryckstvätt i en rätt så snäll vinkel, och inte för nära, för att få bort den gamla färgen, som på vissa stället släppt?
Andra säger att det absolut inte går, men att man kan gå på med en piasavakvart och "riva" bort det gamla?
Högtryckstvätt låter som det smidigaste, förutsatt att man inte skadar putsen under färgen då, men det kan ju skvätta en hel del också.

När man sedan ska måla detta, så har jag fastnat för det där med färgspruta.

En gul och svart färgspruta för hemmabruk med pistol och slang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nog för att en bra sådan kan kosta en slant men förmodligen inte i närheten av vad målaren skulle ha för att göra jobbet, plus att det kan vara bra att ha i framtiden.

Är det någon här som sprutat på färgen på sitt hus, och kan ge lite feedback på hur det funkat?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.