Tänkte måla om framsidan på tvåplans radhus byggt -61. Hur bör jag gå tillväga med med rengöra, val av färgtyp osv? Är det roller som gäller? Eller är det lämpligare att spruta med tanke på att det är förhållandevis stora ytor som ska målas? Har aldrig målat puts tidigare.