S
Jag är inte 100 på att smörjgropen borde vara där det nu finns plats för den, så det blir lite dumt att lägga ned block och betong.

Skulke man kunna gräva ut diket och lägga tjocka plankor eller ramper på sidorna? Kan det bli stabilt nog för en tid?

Eller finns det någon annan lösning som är mer lämplig?

RoTe
Två bra balkar på marken så kan du gräva rätt bra utan att det blir farligt.

RoTe
S sheds skrev:
Tänker du dessa

[länk]

eller dessa?

[länk]
Nej inget av det där är lämpligt. Jag föreslår att du själv googlar "smörjbrygga" och ser hur andra har gjort. Du kanske har en stålskrot i närheten där du kan köpa balk till skrotvärde eller så?

S
RoTe RoTe skrev:
Nej inget av det där är lämpligt. Jag föreslår att du själv googlar "smörjbrygga" och ser hur andra har gjort. Du kanske har en stålskrot i närheten där du kan köpa balk till skrotvärde eller så?
Förklara gärna närmare.

Jag har ingen möjlighet att släpa hem 10 m långa stålbalkar.

S sheds skrev:
Jag är inte 100 på att smörjgropen borde vara där det nu finns plats för den, så det blir lite dumt att lägga ned block och betong.

Skulke man kunna gräva ut diket och lägga tjocka plankor eller ramper på sidorna? Kan det bli stabilt nog för en tid?

Eller finns det någon annan lösning som är mer lämplig?
Foto på hur det ser ut, säger mer ord.

RoTe
S sheds skrev:
Förklara gärna närmare.

Jag har ingen möjlighet att släpa hem 10 m långa stålbalkar.
Bygg den i trä då, det håller ju ett tag...

N
Den svärfar byggde är +40 år

Tomture61
En smörjgrop är lämplig att bygga i en slänt , man slipper då omaket med att man kanske byggt en pool .
Ett dike är till för att leda bort vatten !
Smörjgropen som fanns i mitt föräldrarhem var gjord i trä , körbanan 45 x 220 , stagad på mitten och naturligtvis längst fram .

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.