Har en tillfällig varmvattenberedare medan renoveringen är igång. Dock är allt varmvatten borta och kommer inte tillbaka. Jag har kollat säkringarna. Inget fel. Den är pyttelite ljummen när jag tar på den guldiga klunsen. Den står på max så det borde vara varmt. Man kan vrida på den röda och svarta "ventilerna". Men vilken gör vad? Vad ska jag göra för att få igång varmvattnet?

• Tillfällig varmvattenberedare med gröna och silverfärgade slangar samt guldiga ventiler, placerad på trägolv i ett hem under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en svart varmvattenberedare med en vit temperaturinställningsknapp, märkt "Metro". Synliga kablar och smuts på ytan.
    Skapa konto
  • Närbild på rör och ventiler tillfälligt installerade på en varmvattenberedare. En leksaksvagn syns i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Etikett på en Metro Therm varmvattenberedare, modell Metro Minett 30, med specifikationer som 28 liter volym och 1,95 kW effekt.
    Skapa konto
Krilleman
Krilleman Krilleman skrev:
Du har den inställd på väldigt varmt vatten.

Kollat så överhettningsskyddet inte slagit till?

Manualen hittar du här:
[länk]

[bild]
Tack! Jag gjorde som det stod. Tryckte in återställningsknappen. Får se om något händer.

Krilleman
Dra ner termostaten till 65 också, så kanske du undviker att det händer igen.
Om det var just överhettningsskyddet som hade slagit till.

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Dra ner termostaten till 65 också, så kanske du undviker att det händer igen.
Om det var just överhettningsskyddet som hade slagit till.
Blev varmare nu!

• Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Böjen på slangen ser inte så bra ut?

D Dilato skrev:
Böjen på slangen ser inte så bra ut?
Det är den som man pumpar ut vattnet från beredaren. Den fyller inget syfte i detta.

G Gamle far skrev:
Det är den som man pumpar ut vattnet från beredaren. Den fyller inget syfte i detta.
Den är ju från säkerhetsventilen, och som namnet säger så är det för säkerhet, vatten kommer ut där när kallvatten värms upp, den ska funka

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.