ohlgren skrev:
Tack alla för svar o råd. Gjöt i måndags. Det blev pumpbil då ej funkade med ränna. Eftersom inte så varmt, ca 4-5 grader, valde jag gå upp 1 steg i betongkvalite till c32/40, tog extra varmt vatten samt 25 l accelerator. Tror firman beställde 4,5 kubik, blev lite över.
Priset för 4 kubik ink transport o 1 timmes pumpning skulle bli 8200 + moms tror jag det var.
Dessutom beställde jag luftbubblor i för att frostskydda plattan nu under vintern -kanske onödigt men kostade så lite i tillägg.
Vilken leverantör fick du detta priset av. Jag skall själv hjuta platta i Stockholmstrakten

anders07 skrev:
Så räknar man på ca. 30kr per säck för grovbetong landar man ju på 8-10.000 kr beroende på åtgång... Räknat på cement 80 säckar ca. 3000 kr plus ballast med leverans lägger på minst 5000 kr till (i Stockholmsregionen)...

Jag betalade som sagt ca. 2700kr/kubik med pumpbil så det skulle då för 34 kvm motsvara ca. 9300 kr...

Ska du hyra tombola och ha några gubbar att skyffla lär det bli betydligt dyrare att göra det manuellt... men som sagt, det är fullt möjligt...
Vilken leverantör fick du detta priset av. Jag skall själv hjuta platta i Stockholmstrakten

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.