Gynteri skrev:
OK, jag får väl glömma förtreten att inte få mina egna frågor besvarade då. Frågan har stötts och blötts tillräckligt. Nu borde man kunna gå till beslut. Vilket förmodligen blir svårt eftersom forumet saknar ett internt beslutande organ. Och eftersom ett sådant organ saknas så kan den här frågan diskuteras i all evighet, vilket tydligen är det kriterium som du menar ska vara uppfyllt för att en fråga ska anses vara tillåten att diskutera. Och förmodligen har du en demokratisk syn som går ut på att vem som helst får säga och tycka vad han/hon vill bara beslutet blir som du vill.
Jag har inte sett att du ställt några frågor till mig. Men eftersom du själv inte svarar på några frågor heller så är du väl even steven med kollektivet då.

Förstår inte varför du fäktas på detta sätt åt alla håll, varför inte ha en lugn och sansad diskussion om ämnet istället? Alla andra tycker fel och BH kan inte fatta beslut. Märklig slutsats bara för att du inte får medhåll i alla delar.

Jag tycker det är bra att denna fråga diskuteras så länge det finns något vettigt att säga, har jag uttryckt att du inte får diskutera något? Det tror jag inte.

Min demokratiska syn kan man säkert ha synpunkter på även om jag inte tror den är så avvikande, men jag förstår inte varför du ska spekulera kring det i denna tråd. Dina argument för vad det nu är du argumenterar för är slut så jag avslutar här. Fortsätt på pm om du vill så andra slipper se.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Herregud, många här verkar tro att man blir omyndig och inte själv kommer att klara av att sålla i trådarna.
Eller att det inte funkar för att säljare är oärliga. ( Eller blir oärliga om man ändrar forumreglerna ???)
Dom problemet finns väl redan i dag?

Nu gissar ju alla att här det blir bättre, eller sämre.
Men det är väl bara att testa! Och ändra tillbaka om problemen är större än nyttan?
( det är ju liksom ägarens privilegium, som högsta beslutande organ.)
 
Gynteri
mogge_73 skrev:
Precis! Ahlsell det inte finns personal att fråga utan en tom butik förutom korvgubben som står i mitten.
Bauhause säljer också korv, där kan man också se folk sitta och dumgloendes och tugga på korv.
Fast där finns det inga dumma hantverkarna utan bara duktiga hemmapullare.

Ber om ursäkt för sandlådenivån, nu har jag borstat av mig och klivit ur.
Varför då? Ahlsell används ju som argument som ett förträffligt företag att ha med i forumet. För övrigt så säljer de väl inte till privatpersoner, eller har de ändrat den policyn?

Slänger någon Ahlsell på mig, så slänger jag tillbaka. Så enkelt är det!
 
Over and out ...
 
Gynteri skrev:
Varför då? Ahlsell används ju som argument som ett förträffligt företag att ha med i forumet. För övrigt så säljer de väl inte till privatpersoner, eller har de ändrat den policyn?

Slänger någon Ahlsell på mig, så slänger jag tillbaka. Så enkelt är det!
Och jag har slutat sprätta sand!

I rest my case!
 
Kan det vara så att Gynteri försöker spela denna omöjlige, icke lyssnande, efterhängsne väskdängaren som han tror ska översvämma forumet?

Om så är fallet så tycker jag att han fått fram sitt budskap och vi kan nog enas om att sådana typer vill vi inte ha på forumet.
 
Om så är fallet så tycker jag att han fått fram sitt budskap och vi kan nog enas om att sådana typer vill vi inte ha på forumet.
Sluta ge folk nedvärderande epitet, och om du måste, vänligen använd DU istället för VI
 
Villa vista skrev:
Sluta ge folk nedvärderande epitet, och om du måste, vänligen använd DU istället för VI
Det är möjligt jag missat att någon förordat att vi skulle ha väskdängande nasare som aldrig svarar på frågor. Sorry för detta.
 
Nu låter vi alla tycka vad de vill och håller oss till att berätta vad vi själva tycker.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Så här enkelt ser jag på frågan. (Jag orkar INTE läsa allt tjafs i tråden)

Ju mer information vi konsumenter kan få desto bättre. Att inte tillåta företag att hjälpa till med att besvara olika supportfrågor är därmed inte i vårt intresse.

Vad gäller reklam i olika varianter så är det bara att förbjuda detta och sedan omedelbart porta de företag som överträder förbudet. Få företag är nog intresserade av att ha ordet BANNED under sin logga.
 
  • Gilla
eleson
  • Laddar…
För ett företag så är alla sätt man syns på en form av "reklam". Så företag som deltar i forumet kommer alltså att få "gratisreklam".
 
  • Gilla
Elkludde
  • Laddar…
Chaly
Nerre skrev:
För ett företag så är alla sätt man syns på en form av "reklam". Så företag som deltar i forumet kommer alltså att få "gratisreklam".
Vilket man väl får acceptera om de bidrar till forumet och på ett konstruktivt och balanserat sätt ökar kunskapen på forumet?
 
D09
Smidigast borde nog vara för att inte gröta ihop hela konsumentforumet med att det finns ett separat/ parallellt forum som företagen kan registrera sig och därmed visa att dom är tillgängliga för support / frågor / disskutioner etc

Trycker man t ex på deras logga så kan man ställa frågor direkt ( som sen är fortsatt synliga ) och så är det väl bara att korslänka däremellan till konsumenttråden.

Tar väl 2 sek för en användare att göra detta och slipper blanda konsument och företag i samma trådar ( behålla konsumentfokus ) dvs företag får inte skriva i vanliga tråden precis som idag.
Däremot så kan ju företagaren diskutera som konsument i vanliga tråden och hjälpa på andra sätt än kring sin produkt.

Var jag rörig nu? 😜
 
ullberg
D09 skrev:
Däremot så kan ju företagaren diskutera som konsument i vanliga tråden och hjälpa på andra sätt än kring sin produkt.

Var jag rörig nu? 😜
Nej inte rörig, men just den näst sista meningen (...som konsument...) gör att jag inte själv ser någon mening med att ha en separat forumdel. Separat forumdel är dock bättre än hur det är idag, så det är väl ett delmål.
 
D09
ullberg skrev:
Nej inte rörig, men just den näst sista meningen (...som konsument...) gör att jag inte själv ser någon mening med att ha en separat forumdel. Separat forumdel är dock bättre än hur det är idag, så det är väl ett delmål.
Tänkte mer om personen själv vill lägga upp sitt egna bygge, fråga och leva på som alla andra konsumenter.

Det har ju egentligen inget med företaget att göra. Förmodligen har personen övriga kunskaper kring husbyggen än just sitt special/ yrkesområde också :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.