20141120_210654.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har rivit en Garderob för att göra rummet större! Måste nu tilläggsisolera denna vägg för detta är yttertaket och det lär vara spån som isolering.. (1951)

Mina frågor är i vilken ordning gör jag detta?
Detta har jag fått i föreslag:
1.Papp
2. regla upp med reglar antingen 45 eller 70mm, beroende på isoleringens tjocklek
3. osb skivor
4.Gips skivor

Mina frågor är stämmer det?
vilken isoleringstjocklek behöver jag? har tänk å sätta reglarna 60cc

tacksam för svar!
 
Hur mycket spån har du på andra sidan?

45mm är ju inte mycket, men bättre än inget! Skall du hänga något på väggen? Annars borde det ju funka med endast gips.

45mm, ångbroms, 45mm (tvärreglat), gips är mitt förslag :)
 
Hej igen så här fick det bli. Ångbroms, 70mm reglar, 70mm isolering, ångbroms och sedan osbskiva over är jag rätt ute?? ska spika panel over sen :) IMG_20141212_175033.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.