Jag har tagit ut ett fönster i huset som satt inbyggd i en innervägg av förra ägaren (oklart varför). Har reglat upp i öppningen och skruvat fast en gipsskiva och tampas nu med skarvspackling och pappremsa som inte vill fästa helt. Hur går jag vidare? Tips?

Till saken hör att jag bara vill ha en enkel lösning som ger ett helt OK resultat, då vi planerar en större renovering där bl a denna vägg kommer rivas om ett par år.

• Ett dekorativt fönster insatt i en innervägg, bestående av färgat glas och ett centralt mönster. Fönstret är omgärdat av en vit ram.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppning i vägg efter borttaget fönster, omlackerad och skarvspacklat, bredvid en trädörr och under en plafondlampa.
    Skapa konto
  • Gipsskiva monterad i tidigare fönsteröppning på innervägg, med synlig skarvspackling och pappremsor som inte sitter fast ordentligt.
    Skapa konto
  • Gipsskiva med spacklade skarvar där ett fönster tidigare satt i en innervägg; pappremsa syns genom spacklet.
    Skapa konto
Det ser väl bra ut så långt, har du krav på jämnare yta får du ju slipa och spackla tills du uppnår önskat resultat

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Ser nog bättre ut än realiteten haha. Jag har haft en hel del kanter på pappremsan som inte fått fäste. Har skurit bort allt det och slipat ner andra spackelrundan. Ser ut så här nu. Funderar på om jag klarar mig utan att bredspackla hela väggen? Siktar inte på perfektion så att säga, utan bara tillräckligt bra att man inte tänker på skavankerna så mycket haha

• Vägg med spacklad yta och synliga kanter från pappremsor, delvis nedslipad, i ett hemrenoveringsprojekt.
    Skapa konto
  • En spacklad vägg med ojämnheter och kanter synliga, delvis slipad för reparation.
    Skapa konto
Rullspackla/bredspackla hela väggen, annars kommer det synas.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.