Ska masoniten bort först?
Ska inreda en sidovind med ståhöjd/snedtak till sovalkov åt yngste sonen. Väggar och snedtak är som i resten av huset, plank med masonit utanpå. Där tänker jag tilläggsisolera sådeså.
Frågan är bara först: Ska masoniten bort först, eller kan den sitta kvar? (Fråga mig inte varför jag fick för mig att den skulle bort.)
Och vad isolerar man bäst med, om man vill bygga på så lite som möjligt?
 
bump
 
Du kommer inte åt att isolera bakom planket? Eller hur ser det ut.
PIR isolering har högre isolervärde än t.ex. mineralull men kostar därefter. Så istället för 100mm mineralull räcker det med 60mm PIR.

Finns vacuumisolering också som är magiskt effektivt men det är nog inte aktuellt
 
Hur det ser ut vete 17 innan man börjar riva i det. Vill gärna hålla det enkelt...
 
Enkelt är att köpa PIR skivor med färdig gips på och limma dom direkt på masoniten, enkelt och inga köldbryggor.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Enkelt är att köpa PIR skivor med färdig gips på och limma dom direkt på masoniten, enkelt och inga köldbryggor.
Åhh, det låter nåt!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.