Hej,
Har stött på ett problem.
Ska riva min gamla panel och byta till ny och i samma veva tilläggsisolera.
Problemet jag märkt nu är att bärlinan för altanen ligger idag direkt under befintlig panel.
I mitt fall kommer jag bygga ut 50mm isolering med vindpapp samt spikläkt 22m.
Det innebär att bärlinan som sitter fast i husgrunden hamnar innanför panelen samt direkt mot isoleringen.
Två frågor egentligen.
1. Finns det risk att ha kvar befintlig bärlina ( impregnerad) och att den ligger dikt mot isoleringen? Tänker att det kan bli fuktproblem och att farliga emissioner kan komma in i huset?!
2. Jag kan inte bygga ut bärlinan genom att sätta en ny regel direkt på för då täcker den luftspalten.
Förslag på smidig lösning/lösningar?
Tack på förhand