Hej
Är det någon annan som fått prolem med Ryobi-batterier?
Haft batterierna i 4-5 år och de har varit kanonbra och funkar bra fortfarande. Inte använt dem jättemycket. Och är den försiktiga typen...
Men nu har bägge spruckit. Det enda jag kan koppla det till är tigersågen som jag köpte för några månader sedan. Om det är mekaniskt vid användningen för den sågar/vibrerar fram o tillbaka.

Batterierna har aldrig tappats eller så.
Jämför jag med DeWalt, Makita och Bosch som jag också har är deras batterier med kompakta o tjocka o inte så utdragna som Ryobis...

• Två spruckna Ryobi 4.0 Ah 18V litiumbatterier på ett bord, där sprickorna tydligt syns på ovansidan av batterierna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två Ryobi Lithium+ 18V batterier med sprickor på ovansidan, placerade på ett mönstrat underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
Har ingen erfarenhet av Ryobi själv... men kan cellerna ha svällt så höljet spruckit?

G Greven66 skrev:
Hej
Är det någon annan som fått prolem med Ryobi-batterier?
Haft batterierna i 4-5 år och de har varit kanonbra och funkar bra fortfarande. Inte använt dem jättemycket. Och är den försiktiga typen...
Men nu har bägge spruckit. Det enda jag kan koppla det till är tigersågen som jag köpte för några månader sedan. Om det är mekaniskt vid användningen för den sågar/vibrerar fram o tillbaka.

Batterierna har aldrig tappats eller så.
Jämför jag med DeWalt, Makita och Bosch som jag också har är deras batterier med kompakta o tjocka o inte så utdragna som Ryobis...
Även Milwaukee har haft liknande problem med sina batterier pga vibrationer. De har börjat designa om verktygen för att minska vibrationerna.
Troligen är det samma som hänt dig men jag kan bara spekulera.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.