2 607 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Tilläggsisolera inredd vind
Isolerade mot bodelen, själva vinden var kall.P Piskfinne skrev:
En ångbroms är aldrig fel att använda, den kommer inte göra skada.
Japp körde det billigaste från byggmax och det funkade under alla dom åren vi bodde där.
Låter toppen. Bra tips med fogskum.L Lutte skrev:
Jag tror att det får bli i så kattvindarna. I bodelen får man nog riva ner alltihop istället.
Jag tänkte på en sak till, gaveln är ju av stenmaterial på kattvinden, där vågar man inte sätta Isolering direkt emot va?
Redigerat:
Uppdatering, har nu sågat upp golvet, en remsa på ca 25cm. Öst upp spånet för att komma åt att greja.
Sen har jag börjat isolera lite, det får bara plats ca 5cm Isolering. Nästa steg blir att sätta dit tjockare Isolering, kanske 120mm(?), låta den gå ner hela vägen till botten i facket och upp på den tre brädor höga väggen.
Sen blir det ju också Isolering hela snedtaket och upp.
Vad tror ni om det?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen har jag börjat isolera lite, det får bara plats ca 5cm Isolering. Nästa steg blir att sätta dit tjockare Isolering, kanske 120mm(?), låta den gå ner hela vägen till botten i facket och upp på den tre brädor höga väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen blir det ju också Isolering hela snedtaket och upp.
Vad tror ni om det?
Klicka här för att svara