P Piskfinne skrev:
Du behövde aldrig isolera mer i själva bodelen då? I kattvind behöver man inte tänka på plast eller liknande då?

Smart med fogskum, använde du helt vanligt fogskum från tex byggmax?
Isolerade mot bodelen, själva vinden var kall.
En ångbroms är aldrig fel att använda, den kommer inte göra skada.

Japp körde det billigaste från byggmax och det funkade under alla dom åren vi bodde där.
 
  • Gilla
Piskfinne
  • Laddar…
L Lutte skrev:
Isolerade mot bodelen, själva vinden var kall.
En ångbroms är aldrig fel att använda, den kommer inte göra skada.

Japp körde det billigaste från byggmax och det funkade under alla dom åren vi bodde där.
Låter toppen. Bra tips med fogskum.

Jag tror att det får bli i så kattvindarna. I bodelen får man nog riva ner alltihop istället.

Jag tänkte på en sak till, gaveln är ju av stenmaterial på kattvinden, där vågar man inte sätta Isolering direkt emot va?
 
Redigerat:
Uppdatering, har nu sågat upp golvet, en remsa på ca 25cm. Öst upp spånet för att komma åt att greja.
Golvbjälkar, isolering, öppningen, träspån, hammare, röd penna, hemmafix, renovering, byggnad, konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen har jag börjat isolera lite, det får bara plats ca 5cm Isolering. Nästa steg blir att sätta dit tjockare Isolering, kanske 120mm(?), låta den gå ner hela vägen till botten i facket och upp på den tre brädor höga väggen.
Vindbjälklag med isolering mellan träbjälkar, sågspån och damm på brädan, under renovering eller reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen blir det ju också Isolering hela snedtaket och upp.

Vad tror ni om det?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.